Bohol en Camiguin eiland - Reisverslag uit Panglao, Filipijnen van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Bohol en Camiguin eiland - Reisverslag uit Panglao, Filipijnen van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Bohol en Camiguin eiland

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

17 Juli 2012 | Filipijnen, Panglao

Na het eiland Palawan hadden we een lange reisdag met alle vervoer in een dag. We begonnen met een vlucht naar Cebu, in het vliegtuig de 2 spaanse vrouwen weer ontmoet die we in El Nido tegen zijn gekomen en samen met hen in een taxi naar de haven. Daar de ferry gepakt naar Bohol eiland/ We hadden nog maar 20 minuten voor het laatste busje om half 6 dus snel in een tricycle en hij zag onderweg onze Jeepney gaan, die hebben we ingehaald en snel overgestapt naar Loboc. Daar aangekomen in het donker nog het laatste stukje allebei achterop een brommer door de jungle naar Nutshuts, hutjes aan de rivier. Wat een geve plek om te zijn en vanuit daar de omgeving te verkennen!!!
De volgende dag zijn we met locale bussen naar de chocolate hills gegaann. Deze vreemd gevormde heuvels worden zo genoemd omdat ze in de zomer helemaal bruin kleuren. Daarna zijn we naar het tarsier sanctuary gegaan. Het tarsier aapje is de kleinste primaat ter wereld en ziet er heel erg schattig uit.
Ze worden hier beschermd en leven in een afgezet gebied maar ook er buiten. Overdag blijven ze op een plek in een boom zitten en s' nachts gaan ze leven.
Omdat de bus terug maar niet kwam hebben we gelift, we dachten de peking express is hier dit jaar ook geweest dus dat kunnen wij ook. En ja hoor na 10 minuten een auto met laadbak gevonden, John achterin en ik kletsen voorin met de aardige fillipino.En hij bracht ons meteen naar de eindbestemming!!!
Daarna zijn we naar Camiguin eilnad gegaan, wat bekend staat als de plaats met de meeste vulkanen per vierkante kilometer ter wereld. Wat een gave plek hadden we hier gevonden om te slapen. Zijn 4 nachten bij action gecko's resort gebleven. Veel leuke mensen hier ontmoet. We zijn naar white island gegaan wat net op 5 minuten varen lag. De foto's zeggen genoeg, alleen een streep wit zand, and thats it!!! Super mooi daar!!!!
We hebben nog een dag een motorbike gehuurd en zijn het eiland rond gecrost, naar een waterval daar heerlijk gezwommen in het koude water. Zijn naar een uitkijk punt gelopen en zijn nog naar de hotsprings geweest, heerlijk badderen in 39 graden. Dat is nog eens iets anders als iedere dag de koude douche hier in de filipijnen.
Ook hebben we hier 2 dagen gedoken, wat super mooi was; zagen schildpadden, nemo's grote scholen vissen en een octopus die steeeds van kleur en vorm veranderde, echt heel mooi!!!
Met pijn in het hart camiguin eiland verlaten en terug naar bohol, waar panglao eiland aan vast zit waar we nu zitten. Ook weer een heerlijke plek, wat toeristischer maar daardoor ook meer leven aan het strand wat gezellig is. Hebben vandaag weer gedoken, en zagen een hele grote zeeslang, zijn door een grot gezwommen en zagen een wrak van een jeepney die hier ooit in de zee is beland. Morgen nog een dagje duiken naar balicasag eiland wat een van de beste duikplekken moet zijn van de filipijnen. De laatste dag gaan we nog een trip maken naar Oslob vanaf hier waar de walvishaaien zitten om daarmee te snorkelen en te zwemmen. Als we ze te zien krijgen zou dat echt een super afsluiting zijn van een geweldige reis door de filipijnen. Wat is dit een geweldig land, en heeft ons hart gestolen!!!!
We zullen de zon en de 30 graden a.s. zaterdag meenemen naar NL.

Liefs John en Maartje

• 17 Juli 2012 - 09:26

Jolen:

ziet er weer super uit hoor geniet er maar lekker van. en misschien zien we elkaar nog eens. xx

• 17 Juli 2012 - 10:16

Van Imke:

Hey zusje en John,

Leuk om jullie reisverhalen weer eens te lezen. Ben jaloers op die mooie natuur en dat lekkere weer. Goed idee om de zon en warmte zaterdag mee te nemen, hier is het maar nat en koud! Zie jullie snel en nog heel veel plezier de komende dagen.

X Imke

• 17 Juli 2012 - 10:36

Mirjam:

Superrrrrrrrr

• 17 Juli 2012 - 12:02

Henny:

dit kan ik wel gebruiken.....15 graden en regen hier!
    veel plezier nog daar1

• 17 Juli 2012 - 13:30

Carel:

super, Maartje.

• 17 Juli 2012 - 14:24

Marlieke:

Ik ben jaloers!!!
    Geniet van jullie laatste dagen, daarna gezellig bijkletsen!
    xxx

• 17 Juli 2012 - 14:41

Machiel:

Woww!!! Wist niet dat de fipipijnen zo mooi waren....! Ben benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's! Geniet nog lekker verder daar en tot snel!
    Greetzz! Chiel

• 17 Juli 2012 - 19:13

Janine:

hoi lieverds,nou helemaal geweldig,wat een mooie foto's en wat maken jullie daar veel mee.nou geniet er nog maar even van,en ja breng a.u.b het mooie weer mee, zaterdag krijgen wij vakantie.hele dikke kus janine tom en sanne

• 17 Juli 2012 - 20:55

Walter:

Dat verbaast me niks dat jullie harten gestolen zijn, krijg er zelfs een beetje heimwee van van jullie verhalen/foto's. Enjoy! Maar dat zal zeker wel lukken.

• 17 Juli 2012 - 21:19

Gerrit-Jan:

Hee vakantiegangers, het ziet er weer fantastisch uit! Ik wil de volgende keer ook mee!

• 18 Juli 2012 - 22:52

Carin & Esmee:

Wauw, wat een gaaf reisverslag en errug mooie foto's!!! Helemaal jaloers... Helemaal nu, omdat het hier regend, onweerd en erg koud is... Jullie komen zaterdag terug en vanaf maandag wordt het weer mooi weer... dus jullie nemen het echt mee...Goede reis terug en tot snel xxxxxxxxxx

• 20 Juli 2012 - 15:02

Paul Van Der Meer:

gaaf hoor, en wat een mooie foto's!