New Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu New Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

New Delhi

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

01 Oktober 2007 | India, Delhi

Hallo,

Hier ons laatste berichtje van de afgelopen dagen.
In Udaipur een leuke stad in Rajastan hebben we afscheid genomen van onze reismaatjes Michiel en Babatte.
Lekker met z'n vieren nog heerlijk gegeten en cocktails gedronken met uitzicht op de stad en paleis.
In Udaipur verbleven we in een hostel wat ook gerund werd door een nederlandse vrouw. Een leuke plek en ze hadden ook een ranch met paarden een half uur van de stad af. Dus dat werd een middag paardrijden natuurlijk.
Nu even uitgebreid verslag voor mijn paardenvrienden:
Het waren Le Marware paarden een Indiaas gefokt ras maar met Arabieren bloed.
Dus jullie raden het al ze waren heel erg vlug. Normaal legt een paard per uur 4 a 5 km af in stap, deze leggen in stap 6 a 7 km af dus een hoop gedribbel.
Het eerste half uur was vreselijk, ik reed achteraan en hij schrok van werkelijk van alles hyper gevoelig. Ik wilde er bijna af.
Ook die van John was de hele tijd bezig, en Babatte en Michiel hadden redelijk rustige omdat ze nog nooit op een paard hadden gezeten. Toen er 2 andere paarden langs kwamen moest die van mij vast gehouden door 2 mannen zo dol.
Ik vond het niet meer grappig. Toen stelde die man voor rijd maar voorop dan is hij rustiger, dus dit gedaan. En ja inderdaad een heerlijk paard voorop.
Halverwege vertelde de eigenaar dat mijn paard pas 3,5 jaar oud was?!! En ook nog eens dat het een hengst was!
Tja vind je het gek dat ie achteraan zo dol word hij ruikt al die merries. Als ik dit van te voren had geweten was ik er geloof ik niet opgekropen. Maar het was echt voorop een super paard. Hebben een paar kleine stukjes gedraaft, wat een power hebben die beesten ook al is het bijna 40 graden. We reden door Indiase dorpjes en zijn bij een dieren ziekenhuisje gaan kijken waar ze gewonde dieren opvangen zoals straathonden, koeien en ezels. Een hele leuke paardrij rit.
We zijn de volgende dag naar Pushkar gegaan, een heilige plek waar pelgrims komen bij een heilig meer. Was een vreselijke plek. Het is er smerig, er is niets leuks of moois te zien en het eten was er voor het eerst in india vreselijk. Nee geen leuke plaats. We hebben nog een paar uur met een scooter rond gereden, maar met de Indiase rij stijl en weg bewijzering was dit niet zo'n succes. Dus maar heerlijk gerelaxed bij een zwembad. Met de nachtbus zijn we afgelopen nacht naar Agra gegaan, de stad waar de Taj Mahal staat. Dus vanmorgen waren we er al om 7 uur. Een prima tijd want dan is het er nog lekker rustig en niet zo warm. Het blijft hier iedere dag boven de 40 graden. En wat is de Taj Mahal mooi!!!!!
Later een trein gepakt naar Delhi waar we nu zijn en over een paar uurtjes naar het vliegveld gaan.
De tijd is om gevlogen. Het is super leuk geweest. Met name de provincie in de bergen en bij de Sikhs was heel mooi. De staat Rajastan is voor ons iets te touristisch, te heet en de mensen wat minder vriendelijk. Maar we hadden het niet willen missen.
India blijft een indrukwekkend land. Niets is het zelfde als bij ons en niets gaat zoals je soms wil maar uiteindelijk komt het toch altijd goed.
Zo is het normaal dat je 's nachts de bus word uitgegooid met je tas en lang moet wachten op de volgende bus. Ze gooien de bus vol met zakken in het gangpad waar mensen dan weer op gaan slapen.
Het noorden is wel armer dan het zuiden, veel mensen leven op straat.
's Ochtends zie je overal om je heen mensen in het veld of langs de kant hun behoefte doen. Ook soms in de stadjes tegen de muren. Het stikt er van de koeien en honden, soms is het net een boerderij in de stad. Dus tja India is vies maar op een of andere manier kijk je hier meestal door heen. En we zijn weer niet ziek geworden in India. Zolang je maar geen vlees eet hier gaat het prima.
Bedankt allemaal weer voor jullie leuke reacties en tot snel.

Liefs John en Maartje

• 01 Oktober 2007 - 15:56

Mirjam:

heej, en nu zit het erop.....maar ach jullie gaan over een paar maanden weer skien, dus ook weer erg leuk.
    tot woensdag,
    gr mirjam

• 01 Oktober 2007 - 16:37

Mama En Ad:

Hoi reizigers,

Echt weer prachtig waar jullie allemaal geweest zijn! Wel grappig van die paarden, het was maar goed dat niet iemand anders die hittepit van jou had!
    Het zit er weer bijna op voor jullie; nog een hele fijne reis en tot morgen!

Heel veel liefs,
    Mama, Ad en Koosje.

• 01 Oktober 2007 - 18:16

Gieke & Martijn:

We kunnen ons echt voorstellen dat jullie weer een mooie reis hebben gemaakt! Gelukkig mochten wij meelezen met jullie verhalen en dus ook even lekker genieten.
    Wij hebben gister een mooie en lange wandeling gemaakt tussen de edelherten, moeflons, reeen, enz. Best spannend als het donker begint te worden en de hitsige edelherten beginnen te brullen....maar goed, hebben wij ook even iets spannends meegemaakt ;-). Een hele fijne reis en tot gauw!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 01 Oktober 2007 - 21:43

Machiel@Dinusha:

Dag reizigers,

Wij zijn inmiddels alweer meer dan een week thuis en het is zowaar aan het wennen! Wat gaat dat eng snel zeg! Weer leuke verhalen om te lezen en super foto's! We hopen snel een keer af te spreken als jullie terug zijn! Geniet nog van de laatste dagen, want hier regent het en heeft iedereen zijn winterdepressie al bijna te pakken....
    GRTZZ de hagenezen!

• 02 Oktober 2007 - 07:08

Dinusha En Machiel:

Halootjes,

ja nu zit het er voor jullie ook weer op! Mooie fotoos trouwens. Wij vinden het wel fijn om ff gezellig "the old days - Sabah" op te halen... Want van alleen het weer hier wordt je al bijna depressief!

Dikke kus ons

• 02 Oktober 2007 - 08:42

De Buurtjes:

Hoi, jullie hebben weer een geweldige vakantie gehad zoals wij hebben kunnen lezen en zien. Weer een prachtige foto's. Wij zijn blij dat jullie weer bijna thuis zijn, het is hier best stil zonder jullie. Goede reis en tot zo!!!!

Dikke kus en knuffels van ons.

• 02 Oktober 2007 - 11:49

Juan,Vera En Anne:

Jammer dat het er weer op zit verheug me iedere keer weer op jullie verhalen en dat moet ik nu weer voor een hele tijd gaan missen.Plan maar vast weer een verre reis want ik ben zo langzamerhand verslaafd aan jullie reisverslagen. Maar van de andere kant harstikke leuk om je donderdag weer te zien.

Groetjes Vera, Juan en Anne

• 02 Oktober 2007 - 12:22

Leentje:

oh, krijg altijd weer zin in vakantie en zon met jullie mooie verhalen. Het is hier steeds meer herfst aan het worden, de winter nadert..ik krijg het koud, de mensen zijn chagrijnig dus blijf zo lang mogelijk daar! Veel plezier nog, geniet ervan Liefs leen

• 02 Oktober 2007 - 14:34

Astrid:

Heej, het zit er alweer op!! Wat is de tijd toch weer snel gegaan!!
    Ik ben benieuwd naar de verhalen, maar die krijg ik vast en zeker morgen te horen!!

Groetjes Astrid

• 02 Oktober 2007 - 21:07

Ingrid:

Ik vond het ook weer leuk om jullie reis verhalen te kunnen lezen. Maar het zit er al weer op voor jullie. Maar zo te lezen weer enorm genoten en veel gezien.
    Tot zaterdag
    XXX

• 04 Oktober 2007 - 18:20

Henny:

groeten vanaf de dode zee.
    vandaag de hele dag in de zee gedreven en in de modder gezeten. nog een hele week te gaan!