Argentinie!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Argentinie!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Argentinie!!!

Door: John en Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

14 Mei 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo,

Hier ons laatste verslag alweer over Argentinie!
Na Bolivia hebben we in Salta 2 dagen rustig aan gedaan, uitgeslapen en weer wat dingen geregeld voor de week erna! We zijn uiteindelijk 9 dagen in en rond Salta gebleven omdat het daar zo leuk is. Vooral de omgeving is super gaaf. We hebben 3 dagen een auto gehuurd en zijn eerst naar Cafayate gereden. Onderweg erg mooi landschap met allemaal verschillende kleuren bergen en canyons. Aan het einde van de middag in Cafayate, wat bekend staat om de vele wijnbodega´s in de omgeving. Hele grote wijnboerderijen waar je een rondleiding kunt krijgen maar ook kan wijnproeven hmmmm.....

De dag erna naar Cachi gereden, in totaal maar 160 km maar we hebben er de hele dag over gedaan. Onze auto kon niet harder dan 20-30 km per uur omdat de weg zo slecht was en de hele dag stofhappen. Maar de omgeving was weer super mooi en helemaal anders dan de eerste dag.
Cachi is een klein Andes dorpje waar de tijd lijkt te hebben stil gestaan, erg mooi. De laatste dag weer terug naar Salta gereden. Onderweg nog een lifter meegenomen. Er wordt veel gelift door de Argentijnen zelf daar omdat er niet veel auto´s rijden. Helaas was die man niet te verstaan, hij had hele verhalen maar geen tanden meer, ik kon er niet veel van maken. Zowieso praten de Argentijnen weer anders Spaans en ook veel sneller.

Hierna zijn we naar een Estancia (paardenranch) in de buurt van Salta gegaan. We zijn met een gaucho de bergen in gegaan. Echt fatastisch was dit, John vond het ook super gaaf en hij kan echt goed paardrijden!
In de bergen sliepen we in een tent op het terrein van een hele grappige oude man. Hebben de beste BBQ ever gehad, iedere dag met de lunch en heerlijke rode wijn. Hebben met de paarden bergen beklommen en zijn door canyons gegaan. Echt super paarden!
De laatste nacht sliepen we op de ranch en zijn we de dag erna nog gaan rijden in de omgeving. Minder bergachtig maar ook super mooi en hier konden we veel draven en galloperen.
Voor paardenliefhebbers is Argentinie echt een droom!!!

Na Salta zijn we naar Iguazu gevlogen, 1,5 uur i.p.v 24 uur met de bus daar hadden we echt geen zin in. Iguazu ligt op de grens met Brazilie en is bekend om de Iguazu watervallen. Deze kun je vanaf de Argentijnse kant en ook vanaf de Braziliaanse kant bekijken. Allebei heel anders en hier zijn we dan ook 2 dagen naar toe geweest. Wow wat is dit groot en super mooi...... Je wordt wel nat maar dat is heerlijk bij 30 graden!

Hierna zijn we naar San Ignacio gegaan, 4 uurtjes met de bus vanaf Iguazu. Hier zijn nog Jesuitruines die hebben we bezocht maar we hebben hier vooral van het zwembad genoten bij ons hostel en gerelaxed.

Toen met de nachtbus 15 uur naar Buenos Aires. Jeetje wat zijn die nachtbussen luxe hier. Je kunt bijna helemaal liggen en krijgt nog avondeten en ontbijt, dit moeten ze in Europa ook eens gaan doen!

5 dagen Buenos aires vloog voorbij, wat een gave stad! Iedere zondag is in de wijk San Telmo eem grote markt. Beetje jammer van de regen die dag maar wat een leuke sfeer. Veel muziek, argentijnen die de tango gaan dansen echt super leuk! Die avond had ik voor mijn verjaardag van John kaartjes gekregen voor een voetbalwedstrijd van Boca Juniors, de club van Buenos Aires in het stadion van Maradona. In het begin wel een beetje spannend want Boca is een no go wijk eigenlijk voor toeristen. Maar het blijkt dat er nooit supporters van de tegenclub bij wedstrijden aanwezig mogen zijn. Dus we zaten in het stadion met alleen maar Boca supporters. Wat een sfeer en ze zijn echt helemaal gek, super leuk ondanks dat we helemaal zijn veregent. Ook vonden ze het geweldig dat wij naar een wedstrijd kwamen!

Op mijn verjaardag zijn we een dag naar de pampa´s geweest op een uur rijden van de stad. Hier heb je nat grasland en we zijn de hele dag weer naar een estancia geweest om paard te rijden. Het was weer super gaaf! Kei hard door de pampa´s galloperen en de mensen van de estancia waren super leuk! Ze hadden zelfs een verjaardagscake gebakken en er is 5 x voor me gezongen in het Nederlands, Engels, Spaans, Zweeds en Frans. Een verjaardag om nooit meer te vergeten!!!

Gisteren weer mooi weer in Buenos Aires en zijn we nog een keer terug gegaan naar Boca waar de mooie gekleurde huizen zijn. Ook zijn we naar het Recoletta kerkhof geweest waar Evita (Eva Perron) ligt begraven. Deze begraafplaats is net een dorp met allemaal mini kerkjes. Wat een grote graven, hier ligt vooral de elite van Buenos aires en kost een graf net zoveel als een huis.
We zijn nog naar de parken gelopen waar je vaak professionele hondenuitlaters ziet met veel honden, erg grappig!

Argentinie is ook weer een super land!! Weer zo anders als de andere landen. Vooral de Argentijnen zelf zijn geweldig. Ook de gaucho cultuur is super en als paardenliefhebber is Argentinie een must!!!!

Vanavond vliegen we weer naar NL. Wat zijn die 10 weken voorbij gevlogen zeg. Maar wat was deze reis gaaf om te doen! Een super continent, ieder land weer heel anders. We kunnen niet zeggen wat het gaafste was, alles was gaaf hahaha..... We hebben gewoon 10 weken lang genoten van alles!!
Ook de mensen zijn over het algemeen super aardig en we hebben ons ook eigenlijk bijna altijd veilig gevoeld. Het is erg goed te doen voor backpackers. Voor iedereen die ooit twijfelt om te gaan: JUST GO!!!

Bedankt allemaal voor het volgen en de leuke berichtjes!
Tot snel weer,

Liefs John en Maartje

Foto´s weer linker kolom

• 14 Mei 2014 - 18:33

Henny:

Goede reis naar huis.

• 14 Mei 2014 - 18:38

Elise Van Raam:

Wat is dit snel gegaan, en wat heb ik weer mee mogen genieten.
    Fijne thuisreis en tot ziens xxxx

• 14 Mei 2014 - 18:52

Annet:

Bedankt voor de mooie verhalen! Jullie Zullen nu wel thuis zijn...doeiiiii

• 14 Mei 2014 - 18:54

Mama En Ad:

Ha lieverds,

Wat een ontzettend leuk avontuur hebben jullie weer meegemaakt! Wij genieten (en genoten) steeds met jullie mee; zo'n mooie en spannende verhalen!
    Ik zie er echt naar uit om jullie morgen weer te zien!
    Een hele fijne en goeie terugreis!!!
    Liefs,
    mama en Ad

• 14 Mei 2014 - 19:16

Katja Habets:

wat een mooie fotos ,een hele goeie terugreis zijn blij jullie weer te zien xxx

• 14 Mei 2014 - 20:24

Gieke:

Een mooie reis om vol overgaven op terug te kijken!
    Een hele goede en veilige reis toegewenst.
    Tot zaterdag!
    Xx

• 14 Mei 2014 - 20:38

Femke:

Hee john en maartje,

wat moet voor jullie de tijd gevlogen zijn! Ben benieuwd naar jullie verhalen!
    Enne john... dat wordt paardrijden in nederland! Haha
    Tot snel en goede reis!

Xx Femke

• 14 Mei 2014 - 23:50

Desiree:

Ha reizigers!
    Leuk om jullie verslagen te mogen meelezen!
    Ik wens jullie een goede reis terug!
    Groetjes, Desiree

• 15 Mei 2014 - 21:24

Mary:

Hoi Maartje en John,

Heb genoten van jullie verhalen en ben benieuwd wat jullie allemaal te vertellen hebben als we jullie weer zien. Echt geweldig en zeker een verjaardag om nooit te vergeten Maartje. Jullie foto's ook weer super wil ze graag zien als jullie terug zijn.
    Tot gauw he. groetjes Mary