Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: Maartje en John

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

04 Maart 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

We zijn alweer bijna een week in Maleisie en het is heerlijk hier.
Vorige week maandag kwamen we aan in K.L (Kuala Lumpur). Hadden een leuk hostel midden in chinatown. De volgende dag rond gelopen door de stad. Maar je komt hier bijna niet vooruit vanwege de warmte, en hele vochtige lucht. Moesten er echt aan wennen. Hebben de Petronas Twin Towers gezien zijn erg indrukwekkend zo groot, en zijn daar bij een shopping centrum even gaan kijken. Echt niet normaal een paradijs voor iedere vrouw. Echt alle merken zijn er te vinden, alleen helaas dezelfde prijzen als bij ons. Wel is K.L een hele leuke stad, hebt allerlei wijken o.a Little India, China town alles heeft zijn eigen sfeer.
De volgende dag nog ons vliegticket geregeld voor naar Borneo (15 maart) en zijn daarna met de bus naar de Cameron Highlands gegaan.
Hier was het wat koeler omdat het in de bergen lag. Heel erg mooi, hebben daar een tour gedaan. Zijn naar een theeplantage, vlindertuin, tempel etc geweest. Zaten daar ook in een erg leuk hostel, namelijk fathers guesthouse. Hebben nog een middag en avondje in de huiskamer dvd's gekeken, heerlijk relaxed weer eens een filmpje.
Daarna met de bus naar Penang. Dat is een groot eiland net voor de westkust.
Sliepen daar in Georgetown vlakbij de Love Lane. Ja de naam zegt het al!!
Maar wij vonden de stad erg leuk, eigenlijk was het een beetje oud en goor maar had veel sfeer het leek net op India. Er zitten zowieso veel Indiers hier, dus ook het heerlijke Indiase eten! 's Avonds een lekkere cocktail op de love lane en bij de night market gegeten. Dat is echt leuk dat is een grote markt met heel veel eetkraampjes en je kunt overal iets bestellen, van Japans, Thai's etc. echt heerlijk is het eten hier.
Vanaf daar met de boot 2,5 uur varen naar het eiland Langkawi, vlakbij de grens met Thailand waar we nu zitten. Gelukkig ging die boottocht veel beter als in N.Z!
Echt een tropisch bounty eiland. Je krijgt hier een honeymoon gevoel van. Hebben gisteren op het strand gelegen, en hebben 's avonds een Thaise massage gehad, echt lekker maar af en toe ook pijnlijk. We zijn vandaag met een scooter het eiland rond geweest. Naar mooie witte stranden, en zijn met een kabelbaan naar de top van een berg geweest. Het water is hier zo warm dat je eigenlijk niet afkoelt, zo'n 27 graden. In Penang was het op onze kamer om 23.00 uur nog 31,5 graden en de volgende ochtend nog 30 graden. We lagen onder de ventilator 's nachts te puffen. Hebben nu maar een kamer met airco.
Al met al zijn we nog niet zo actief geweest, maar hebben besloten om hier wat meer te relaxen en op Borneo wat meer te gaan doen.
We gaan morgen richting de oostkust van Maleisie. Het is wel weer super fijn om in Azie te zijn. (lieve mensen, erg behulpzaam en aardig, lekker eten, goedkoop etc). Al is het hier al wel erg goed ontwikkeld en zie je het echte pure Azie nog niet zo. Maar dat zal waarschijnlijk in Borneo wel weer meer zijn. Voor nu is het super relaxed om hier te vertoeven.
Nou de computers zijn ook een stuk trager dan in N.Z. Het is ondertussen hier 20.30 uur (7 uur eerder dan in NL) en hebben honger dus stoppen ermee.

Veel liefs John en Maartje

• 04 Maart 2007 - 14:28

Elaine:

Hey vakantiegangers, lkr hoor al die verhalen. Houd Maleisië een beetje in de gaten voor me, ik wil er volgend jaar 3 maanden naar toe voor mijn bachelor culturele antropologie. Misschien ergens in een klein leuk dorpje op zoek gaan naar bepaalde rituelen van een stam ofzo..wie weet heb ik nog wat aan jullie. Heel veel plezier nog daar, geniet van de zon. In NL krijg ik al bijna een lente-gevoel, hmmm....maar niks vergeleken bij jullie natuurlijk.

Heel veel liefs, ook van Maarten natuurlijk, Leentje

• 04 Maart 2007 - 21:37

Henny:

en......heeft 'ie 'n aanzoek gedaan daar in langkawi?

• 04 Maart 2007 - 21:52

Arno & Karin:

Onze herinneringen komen meteen weer naar boven na het lezen van jullie verhaal en het zien van de mooie foto's. Super !! Even een ander berichtje: De buurtborrel van de straat gaat door op 31 maart. Er zijn genoeg aanmeldingen. Hopelijk hebben jullie een beetje puf over om met ons en de rest van de straat er dan een gezellige avond van te maken.

Heel veel groetjes vanaf de Kabouterberg te Bergeijk

p.s.Wij zijn ook nog ver weg geweest met de Carnaval: naar MAKKUM

• 05 Maart 2007 - 08:13

Gieke & Martijn:

Mooi, mooi, mooi, ik heb er eigenlijk geen woorden voor...!!! Geniet er maar lekker van, want over een paar weken moeten jullie al naar huis toe. Gelukkig is het niet meer koud hier en voelt het aan als lente. Overal beginnen de bloesem en de bloemen al langzaamaan te bloeien: hoeraaaaaa het wordt lente!!!! Het is wel een maandje te vroeg, maar goed.
    Heel veel plezier daar.
    Dikke kus van ons!

• 05 Maart 2007 - 09:31

Juan, Vera En Anne:

Hoi,

Nou daar is het ook mooi zeg, heel anders dan NZ. Dat eten daar lijkt me wel wat heerlijk. Vorige week weer paard gereden en het was leuk toch maar weer op Panda. Nou morgen gaan we weer, Jacqueline gaat dan ook weer mee. Tot schrijfs maar weer.

Groetjes Vera, Juan en Anne

• 05 Maart 2007 - 12:02

Raymond En Annemiek:

Daar ook al weer schitterend, wat hebben jullie het toch getroffen. En hoor ik nu de huwelijksbelletjes rinkelen??????

Liefs Raim en Annemiek

• 05 Maart 2007 - 14:41

Monique:

Gaat de volgende reis naar Las Vegas??? Ha,ha...

Groeten Dikkie Dik

• 05 Maart 2007 - 17:35

Paul Van Der Meer:

Ziet er geweldig uit!!!!! Gefeliciteerd met jullie as huwelijk;-) Liefs en groetjes, Paul

• 05 Maart 2007 - 18:51

Mama En Ad:

Hoi lieverds,
    Echt wel weer een heel ander land; volgens mij ligt jullie dit beter (behalve dan de vochtigheidsgraad!). Wederom prachtige foto's!
    Wij beginnen jullie ook wel echt te missen hoor!!!
    Maar nu is het aftellen geblazen; alleen is dit natuurlijk wel egoistisch gedacht, maar een moeder mag dat af en toe!
    Weer heel benieuwd naar het vervolg van jullie reis; veel plezier en reisgenot!
    Liefs,
    Mama en ad.

• 05 Maart 2007 - 22:08

Lisette:

Hoi John en Maartje,

Even uitrusten is ook niet verkeerd denk ik, jullie hebben al zoveel gedaan en beleefd. De foto's zijn alweer zo mooi. En wat zijn jullie bruin, als we jullie nog maar terug kennen straks. Nog heel veel plezier.

Dikke kus van Mike, Nick, Patrick en Lisette.

• 06 Maart 2007 - 10:49

Jos Va Bree:

He John en Maartje, leuk dat jullie K.L prachtig vinden, was daar in nov. ook. We hebben toen nog veel kleding gekocht. cam. H. is mooi om te wandelen.
    Veel herkenning voor mij.
    groetjes, Jos

• 06 Maart 2007 - 18:19

Mary En Harrie:

Weer hele mooie foto's. We zijn gewoon jaloers op jullie. Lekker weer, lekker eten. lekker luieren, mooie omgeving, wat wil je nog meer? Neem het maar goed in je op, leuke herinneringen voor later. Nog heel veel plezier en een dikke kus van ons.

• 06 Maart 2007 - 20:20

Ingrid:

Waauw mooie foto s. hebben jullie niets van de aardverschuiving gemerkt, hier was vanochtend op de radio dat je de aardverschuiving van sumatra bij jullie in maleisie moest voelen. Nou hoop het niet. Veel plezier verder wij wachten weer op het volgende bericht, geniet ervan Liefs ingrid

• 06 Maart 2007 - 23:48

Leonie:

Zit in de nachtdienst. Of ik jaloers op jullie ben? Ach wat zal ik zeggen.........JA!!!

• 06 Maart 2007 - 23:51

Leonie:

Oh ja John,....staat je goed zo'n helm!?

• 07 Maart 2007 - 12:42

Mirjam:

geniet er goed van de laatste paar weekjes. ook dit keer weer gave foto's
    ik ga zometeen naar de kapper, en het wordt weer heel kort! gr mirjam

• 07 Maart 2007 - 14:40

Luc & Astrid:

Alweer een mooi verhaal met erg mooie foto's. Jullie zijn al echt bruin!!
    En John is wel erg sexy hoor met die helm op, moet je vaker doen!!!
    Heel veel liefs en mail jullie van de week over ziekenhuis, spannend!!
    Dikke x

• 08 Maart 2007 - 11:26

Astrid:

Goed nieuws, zie mail!!!!

Dikke x Astrid

• 10 Maart 2007 - 10:59

Gitty & John:

Hoi Maartje,
    Echt een schitterende omgeving en prachtige foto's. We hadden het er toevallig over hoe snel de tijd gaat, want het is alweer maart. Als ik jullie was zou ik er nog zoveel mogelijk van genieten en het lijkt mij op Borneo ook echt prachtig, dus dat zal geen probleem zijn.
    Nog heel veel plezier.

• 12 Maart 2007 - 19:39

Leon:

He vakantiegangers,

Ziet er allemaal goed uit op de foto's en zo te lezen vervelen jullie je nog steeds niet daar. Ik denk dat een dag straks te kort is om al jullie verhalen aan te horen. Geniet nog maar lekker, want nu gaat het echt opschieten. gr, leon

• 18 Maart 2007 - 11:57

Evelien En Johan:

wat ontzettend mooi allemaal. En dat strand...... prachtig.
    Geniet er lekker van, we missen jullie.
    Enne.... mag ik bruidsmeisje zijn?

Groetjes