Op het Zuider-eiland - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Op het Zuider-eiland - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Op het Zuider-eiland

Door: Maartje en John

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

31 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Hello again,

We hebben weer veel te vertellen over afgelopen week. Vorige week vrijdag hebben we het Noordereiland verlaten. We zijn vanuit Wellington met de ferry boot naar het zuidereiland gegaan. Echt een mega grote boot en luxe, het leek wel de titanic. Overal lekkere stoelen en video ruimtes, lekkere cappucino en eten hmmmm.
Na 3 uur varen, met name het laatste stuk door de Marlbourogh sounds was heel mooi kwamen we aan. En na 2 dagen wisselvallig weer op het noordereiland scheen het zonnetje hier weer.
Omdat ons mobiel home bij het remmen een herrie maakte zijn we maar een garage gaan zoeken. (Tja John rijd erin he!) hahhaha.
We kwamen bij een ford garage terecht, die ons nadat ik m'n charmes in de strijd had gegooid ons op vrijdag middag nog wilde helpen. Anders zaten we daar tot s'maandags. Het leek ons namelijk niet zo handig om zonder remmen de bergen in te gaan. Het waren de remblokken dus nu rijd ie weer super!
Die avond kwamen we nog in Nelson aan. Dit is echt een super plek. Hier schijnt het vaakst de zon in heel nieuw zeeland. Hier hadden we een camping aan het strand, en hebben heerlijk gerelaxed. De was gedaan, gewinkeld, over de markt heen gelopen en veel aan het strand gelegen.
We zijn er inmiddels ook achter dat niet alle nieuwzeelanders leuk en aardig zijn.
We lagen daar op het strand, en een man liep daar met 2 honden. Die honden stonden tot 2 keer toe op onze handdoeken te springen terwijl wij erop lagen. Dus wij roepen naar die man, die kwam toch boos op ons af en begon te schelden. Toen waagde ie het ook nog om zelf een hoop zand op ons en onze handdoeken te schoppen omdat we zijn honden met rust moesten laten. Nou toen werden wij boos kan ik je vertellen. John duwde hem weg en had de neiging om hem alle hoeken van het strand te laten zien (het strand heeft alleen geen hoeken).
Zelfbeheersing was niet meer mogelijk bij deze vent. Hij bleef maar tieren en doen. Ik heb m'n spullen bij elkaar geraapt en in m'n ene hand mijn slippers en daar heb ik hem een therapeutische tik mee verkocht. Zie je het al voor je in bikini woest over het strand, wat waren wij boos!!! Achteraf konden we er wel om lachen.
Goed na 2 dagen zijn we naar het Abel Tasman nationaal park gegaan. We hadden weer een mooie camping in Kaiteriteri. (leuke namen allemaal he).
We hebben een stuk van de Caost track gelopen, echt heel erg mooi. We werden bij een baai 's middags opgehaald door een watertaxi. De zee was nogal wild dus werd dit een erg leuk ritje. We kwamen soms los van het water met die speedboot. Zijn nog langs de zeehonden gevaren ook erg leuk.
Na weer 2 dagen bij Abel, zijn we gisteren richting de westkust gereden. En wat is het hier moooooi! Het word alleen maar nog mooier, terwijl je eigenlijk denkt dat het niet meer kan. Zijn over de langste swingbridge van NZ gelopen. Kennis gemaakt met de Sandfly's wat een rotbeesten. Zijn bij Westport nog naar een zeehonden colonie gweest. En zijn bij Greymouth naar de wereldbekende pancakerocks geweest, ook super.
We zijn nu echt helemaal relaxed en al lekker
bruin.
Hier op het zuidereiland kun je echt uren door de bergen en natuur rijden zonder een dorp of een stadje tegen tekomen. Ook heel weinig verkeer, af en toe een andere camper.
Je komt zowiezo weinig andere toeristen tegen. Op de campings zijn het meestal nieuwzeelanders zelf want die hebben namelijk nu hier vakantie.
Ondanks dat het hier hoogseizoen is merk je er weinig van, je kunt alles nog op het laatste moment regelen. En er is altijd plaats op de camping. Hadden vannacht ook een super camping, zo dicht bij de zee hebben we nog niet geslapen, je hoort de golven als je in de camper ligt. Ook een hele mooie zonsondergang gezien gisteren.
Vandaag is het weer iets minder, bewolkt en soms wat regen. We gaan dadelijk kijken of we bij een goudmijn kunnen gaan kijken. En rijden door naar de gletsjers waar we gaan Icehiken!!!
Gelukkig heeft PSV weer eens een keer verloren en Ajax en Feyenoord gewonnen, hahahaha.
We gaan weer een stukje rijden.

No worries,

Liefs John en Maartje

Oja, ik heb nog steeds niet gerookt!!!!

• 31 Januari 2007 - 12:56

Astrid& Luc:

Mooie foto's man, zou er ook wel willen zijn!! Ziet er goed uit! En knap van je dat je nog niet gerookt hebt, binnenkort is het voor ons ook zover!! En het is natuurlijk logisch dat de auto kapot gaat als John erin rijdt, hij krijgt toch alle auto's kapot?
    Liefs x

• 31 Januari 2007 - 13:43

Johan & Evelien:

Hallo vakantie gangers,
    wat een geweldige foto's, ziet er allemaal erg mooi uit.
    Als we het zo lezen hebben jullie het uitstekend naar jullie zin, nog heel veel plezier en we lezen de verhalen wel.

ps; knap dat je nog niet rookt maartje; waar vakantie allemaal wel niet goed voor is.

groetjes Evelien (is nu hard aan het werk) en Johan

• 31 Januari 2007 - 22:28

Ludo&Katja:

hai Maartje en Jhon ziet er mooi en avontuurlijk uit jullie maken een hoop mee en mooie fotos we zijn van het weekend naar eeen feestje geweest 7 uur thuis was leuk donderdag gaan we naar Jort en sep verjaardag veel liefst Ludo Katja Laura Noela en eeen poot voor Sam

• 01 Februari 2007 - 07:36

Sander Van Asten:

Hallo luitjes! mooi om te lezen dat jullie het zo goed maken.Ik mis jullie al kom maar snel terug dan gaan we in Auckland nog een keer stappen! groetjes dikke kus Sander en Kirsten.

• 01 Februari 2007 - 08:14

Sander:

Oja vergeten te vragen, waneer verlaten jullie NZ ? er is nl, een vet festival op 23 en 24 februari in Raglan...
    Ik hoor het wel groetjes Sander en een nog steeds misselijke Kirsten..

• 01 Februari 2007 - 12:14

Annemiek:

Gaaf man, echt super dingen maken jullie weer mee. Vooral ook weer aan de komische noot gedacht met die man op het strand!!!

Vera heeft op Mahara gereden het ging kei goed maar ik heb al gezegd dat jij dat ook met eigen ogen wil zien. Ik heb op Roos gereden ook een positieve ervaring.
    Echt knap van je dat je nog niet hebt gerookt ik ben trots op je.

Groetjes Raymond en Annemiek

• 01 Februari 2007 - 23:08

Frank:

He daar, klinkt allemaal erg goed zeg!!!
    Tja overal zit dan toch ook het uitschot van maatschappij. Maar ja wie verwacht dat nou op het strand???

Wat betreft Ajax, wel met heel veel moeite gewonnen moet ik zeggen!! Komende weekend wordt het spannender Ajax Feyenoord!
    grtz en veel plezier verder!
    Frank

• 01 Februari 2007 - 23:54

Peer:

Hoi Maartje en John,

Ziet allemaal geweldig mooi uit. Het uitzicht hier in de nachtdienst is een stuk minder spannend. Ben zelf al weer een paar weken terug van mijn wintersport vakantie. Hebben uiteindelijk toch nog redelijk wat sneeuw gehad. We merken trouwens wel dat je er niet bent Maartje want we moeten nu wel erg veel in de nachtdienst!
    Veel plezier nog de komende tijd, groetjes Peer.

• 02 Februari 2007 - 00:36

Henny:

ja, die zandvliegen, leonie klaagde er ook al over. erg mooie foto's trouwens. john wanneer kom je terug....ik mis je. maar ik heb één troost, ben druk aan het mailen met aad.

• 02 Februari 2007 - 00:52

Leonie:

He John en Maartje
    Hoe is het op de gletsjer?! Wij zijn net weer beneden met de heli. Echt super!!! Hoop dat jullie het ook zo gaaf hebben. Hoor het straks wel.

• 02 Februari 2007 - 16:03

Giekske & Martijntje:

He vakantiegangers,
    Zit net naar jullie mooie foto's en verhaal te kijken met een lekker pilsje en een mooie muziekje erbij.
    Nogmaals: geniet er lekker van, want Nederland is zo spannend nog niet....
    Zijn druk aan het bedenken hoe we onze 'mooiste' dag van ons leven gaan invullen: kriebels!!!! Ik ben al naar een beurs geweest en heb al mooie jurken gezien, binnenkort ga ik zelf passen.....

xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 03 Februari 2007 - 05:30

Annet:

heee john-ie en maartje,
    fijn dat we van jullie vakantie mee kunnen genieten:), ben benieuwd naar het volgende verhaal en foto's.. groet netje