Al 5000 km onderweg - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Al 5000 km onderweg - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Al 5000 km onderweg

Door: Maartje en John

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

11 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hier zijn we weer.
Alles gaat nog steeds goed. Alleen het weer heeft de afgelopen dagen wat tegen gezeten. Af en toe wat regen, bewolkt en 's nachts koud. Zo koud dat ik met mijn skitrui in mijn tibetslaapzak lig.
Maar bij de hoogtepunten zoals Milford sound en Mount Cook was het weer super helder.
De laatste keer zaten we in Queenstown, de adrenaline stad van N.Z. Nou dat valt wel mee hoor, af en toe wat bungy's maar niet zo hoog dan ik al had gedaan. Dan maar iets anders gezocht. We hebben in een jetboat gezeten. Een half uur lang met 85 km per uur door een canyon scheuren, en plots draait ie 360 graden echt lachen!
Ook zijn we met een kabelbaan naar boven geweest waar je een mooi uitzicht had over de stad en het meer. We zijn met een soort kart wagentjes zonder motor (luge) van de berg afgegaan ook grappig.
Op het noordereiland gaan we nog wat adrenaline activiteiten doen waar we al langs zijn gekomen maar toen hebben gewacht op Queenstown.
Na Queenstown zijn we naar Milford Sound gereden (Fjordland N.P) echt een hele mooie weg er naar toe. Daar met een boot gevaren. Echt mooi om te zien dat er zulke hoge bergen uit het water komen. En geluk met het weer, het regent er namelijk 200 dagen per jaar en wij hadden zon.
Daarna een flinke rit naar het zuiden. En langs de kust door Catlins N.P een mooie route gereden met veel punten om uit te stappen. Even waande we ons weer in Nederland, veel gras, koeien en schapen alleen iets meer heuvels.
Bij een baai Hectordolfijnen zien zwemmen in de golven, maar waren erg ver weg.
Geluk gehad dat het bij Cathedral cave eb was zodat we ernaar toe konden lopen. Erg mooi heel anders dan we op het noordereiland al hadden gezien. Ook veel geluk bij Nugget point een baai waar zeeleeuwen en de zeldzame geeloogpinguin zit. In deze periode hebben de pinguins een nest met een jong. De ouders gaan overdag vis eten en komen zo rond 17.00 uur terug naar de nesten om de jongen te voeden. (wisten wij veel, we waren er om 16.55)
En jawel om 17.00 uur kwam er pinguin uit de zee gewaggeld, erg mooi op de film voor de foto wederom te ver weg.
Zeker gaaf omdat ze zo zeldzaam zijn en erg schuw zijn.
Daarna naar de stad Dunedin, echt een stink stad dus alleen maar overnacht daar op een camping. De volgende dag regen. Wij naar Otaga Peninsula waar een project zit voor de geeloogpinguins. Gelukkig vinden pinguins regen niet erg. Een mooi project waar ze een tunnelsysteem hebben gemaakt waar je door heen kan lopen en vanuit observatie punten hebben we baby pinguins kunnen spotten, echt mooi.
Na onze route voor de zoveelste keer aangepast te hebben zijn we maar weer naar het binnenland gecruised naar de bergen, en hopelijk de zon. Namelijk naar Aoraki/Mt.Cook N.P. 's Ochtends toen we wakker werden motregen en dikke wolken, dus wij weinig hoop maar toch er naar toe gereden en gaan wandelen. En jawel rond 14.00 uur was het helemaal helder en zagen we overal om ons heel witte toppen. Echt een super mooi Nationaal park. Dus daar de hele dag gelopen, ook nog een gletsjer en ijschotsen gezien in het meer. Toen weer terug gereden langs Pukaki lake en Lake Tekapo nog nooit zo'n blauwe meren gezien. Komt door de mineralen die er in zitten dat het zo'n kleur word. Daar vannacht geslapen aan het blauwe meer (maar wel heel erg koud 's nachts).
Vanmiddag dus aangekomen in Christchurch een grote stad met een Engels tintje. Maar ook wel weer fijn om weer even in de bewoonde wereld te zijn tussen de mensen, want je hebt weinig contact met andere mensen hier. Het leven bestaat in N.Z uit John, Maartje en de camper. En af en toe een oppervlakkig praatje van iemand die ook met een camper op de camping staat.
Beginnen nu ook wel zin te krijgen in ons vervolg in Azie waar je meer onder de mensen bent. Maar we hebben hier ook nog een paar gave dingen in het vooruitzicht zoals een deze dagen de walvissen gaan spotten, maar daarover de volgende keer meer.

Veel liefs xxx John en Maartje

Oja, Jos we drinken op Borneo misschien met jou ook nog wel een wijntje, hahaha.

  • 11 Februari 2007 - 08:54

    Ingrid:

    Wou gaaf hoor, mooie foto's!! Weer leuk om weer wat te horen van jullie!!! Blijft leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!! Nou hier gaat alles gewoon zijn gangetje, carnaval staat weer voor de deur, dus dat wordt weer 1 grote zuippartij, hoewel ik liever was gaan skien. Heb nl. nieuwe skilatten gekregen van twan, maar denk niet dat het er aan zit om nog te gaan skien. Afgelopen donderdag konden we hier langlaufen, toen lag hier een dikke pak sneeuw, maar die was ook zo weer weg.
    Nou maartje en John, Geniet er weer van, tot de vogende keer, Liefs

  • 11 Februari 2007 - 09:19

    Pascal:

    Jullie hebben me overtuigd, ik ga weer naar Nieuw Zeeland. Wist je dat gegrilde geeloog pinguin op een bedje van zeewier met truffeljus een geweldig gerecht is wat geserveert wordt in bananenbladeren? Vraag maar eens aan de gids bij de pinguins.

  • 11 Februari 2007 - 09:22

    Leon:

    Hé vakantiegangers, Hele mooie foto's van de bergen. Darrom wil ik ook altijd op vakantie naar de alpen snappie! Nog 4 weken en we zien ze ook weer als we gaan skieen. Jullie maken nogal wat mee daar. Hartstikke leuk. Als je thuis kom vergeet je vast de helft te vertellen of hou je ook een draaiboek bij? Nou, verder gaat hier alles goed. groeten vanuit H'zand

  • 11 Februari 2007 - 10:39

    Luc & Astrid:

    Het ziet er weer erg leuk uit!!!! Is toch wel fijn he om van die hollandse koeien tegen te komen!! Hier is alles nog stabiel, ben naar ziekenhuis geweest zie mail! Mag nu beginnen met revalideren!!
    Heel veel plezier nog samen en ben nu alweer benieuwd naar jullie nieuwe verhalen en foto's.
    Heel veel liefs xx

  • 11 Februari 2007 - 10:40

    Eric, Carin En Esmee:

    Hoi hoi, zo te lezen hebben jullie het heel erg naar jullie zin en vermaken jullie je uitstekend!! Erg leuk om de verhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken.Zo lijkt het net of wij dit ook een beetje meemaken!
    Hier gaat alles goed, ondanks het hele slechte weer. Een dag was er een flink pak sneeuw gevallen, heel Nederland in rep en roe, weer een weeralarm afgegeven, maar de sneeuw was ook zo weer weg! Nu hebben we alleen maar regen,regen en nog eens regen! Ik ga a.s woensdag weer beginnen met werken, maar eerst halve dagen. Om te kijken hoe dat gaat, want ik heb weer een te hoge bloeddruk! Met de kleine Esmee gaat alles goed. Vorige week naar consultatieburo geweest, twee prikken gehad! Echt zielig. Drie uur na de prikken heeft ze vijf uur non-stop gehuild!
    Ze was al 60 cm lang en 5,2 kg!En begint nu hele verhalen te brabbelen! Echt leuk.Nou lieverds, nog heel veel plezier en voorzichtig doen he!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Februari 2007 - 12:13

    Giekske & Tijntje:

    Mooie foto's! Echt een Lord-of-the-rings-landschap (is daar ook opgenomen). Hier gaat alles goed. Ik (Gieke) heb gisteren een jurk gekocht, was wel spannend! Nu kunnen we voor het mannetje een outfit gaan kopen.
    Veel plezier daar, maar dat zal wel lukken!
    Dikke knuffel xxxxxxxx

  • 11 Februari 2007 - 13:58

    Raymond En Annemiek:

    Wederom weer erg gave foto's, en wat doen jullie toch een hoop leuke dingen. Heel de manege leest mee met jullie verhalen dus is het net of je er gewoon bij bent op dinsdagen. Wanneer gaan jullie naar Maleisie? liefs en x Raim en Annemiek

  • 11 Februari 2007 - 13:59

    Mary En Harrie:

    Hoi John en Maartje,

    Voordat we het vergeten, Maartje hartstikke goed dat je nog steeds niet rookt.Hou vol he.
    Wat een schitterende foto's weer. We kunnen ons voorstellen dat jullie enorm genieten van alles wat jullie meemaken, geweldig. We zijn benieuwd naar de filmopnames. A.s. vrijdag 16-02 vertrekken wij naar het Zillertal om te skiën. Hanneke en Ian gaan helaas niet mee. Maar wij gaan er een fijne week van maken. Dus het duurt misschien even voordat jullie weer een berichtje van ons krijgen. Nogmaals geniet van je reis en we zien het volgende berichtje met veel plezier tegemoet. Groetjes en een x van Mary en Harrie.

  • 11 Februari 2007 - 16:43

    Evelien:

    Hoi Maartje en John,

    wat een ontzettend leuk land en mooie foto's.
    Jullie doen erg veel leuke dingen, nog geen heimwee?
    Heel veel plezier nog.
    Wij hebben afgelopen week een keer sneeuw gehad, eindelijk winter.
    Heel veel groetjes Evelien en johan.

  • 11 Februari 2007 - 18:06

    Noëla:

    heey John en Maartje,
    Ik heb de fotos gezien. Ze zijn heel vet geworden. Veel liefs en groetjes van iedereen hier!!! Ik hoop dat jullie het nog leuk houden. En geen ruzie maken he! Noëla ( en Ludo , Katja en Laura )

  • 11 Februari 2007 - 21:07

    Nicole:

    Hi Maartje, ziet er erg gaaf uit allemaal. Wat je vertelt over de koude kan ik me denk ik goed voorstellen: wij hebben het ook zo heel erg kaoud gehad in Peru dat we met alle kleren aan samen in bed lagen en het nog koud hadden. Erg is dat he.
    Maar zo te zien is er overdag weer een zonnetje om jullie op te warmen. Veel plezier, hou ons vooral op de hoogte! Dikke kus, ook voor John. GJ en Nicole

  • 11 Februari 2007 - 21:41

    Lisette:

    Het blijven leuke foto's, ik kijk iedere keer weer uit naar jullie verhalen, jullie maken zoveel mee. Ik denk dat we straks veel verhalen zullen horen.Jammer van dat koude weer,(maar dat kan de pret niet drukken, of wel soms?).De huizen zijn hier intussen opgeleverd. Nou geniet er maar lekker van.

    Dikke kus en knuffels van de buurtjes

  • 11 Februari 2007 - 22:33

    Mama En Ad:

    Hoi moppies,
    Geweldig leuk lijkt me dat met zo'n boot door de canyon!!! Dat zou ik ook nog wel durven.
    En heel schattig van die baby-pinguin; het is echt ongelooflijk wat voor moois jullie zien; sla het maar goed op in je geheugen, dan kun je er nog je hele leven van nagenieten!
    Liefs, mama en ad.

  • 12 Februari 2007 - 09:39

    Arno & Karin:

    Super gaaf de verhalen en de foto's !! Mijn ouders kijken zelfs ook iedere week weer mee en ze willen er ook wel heen. Aniek die vraagt wanneer komen John & Maartje nou toch weer thuis ? Ik zei: nog lang lang lang niet. Nog heel veel plezier en stuur nog maar veel gave foto's
    Groetjes van Arno, Karin & kids

  • 12 Februari 2007 - 15:56

    Henny:

    ja, wat moet ik nog zeggen. lijkt erg op het zuiden van chili/ argentinië daar, ligt ook op dezelfde breedtegraad.
    ga lekker tegen john aan liggen als je het nog eens koud hebt. vindt 'ie vast niet erg!

  • 12 Februari 2007 - 18:34

    Joris:

    He Globetrotters,

    Mooi he nieuw zeeland! Herken veel van de verhalen. Als ik deze verhalen lees, wil deze gast ook weer terug! Als jullie nog in christchurch zitten, is het belgisch cafe/restaurant Torenhof een aanrader. bitterballen en Hoegaarden vd tap is nie verkeerd!

    Groet,

    Joris


  • 12 Februari 2007 - 20:11

    Juan,Vera En Anne:

    Hoi hier ben ik weer voor de tweede keer vandaag ik had een heel verslag getikt valt internet uit en nu begin ik dus vrolijk weer overnieuw. Wat een gave mooie foto's!! Nu dan weer mijn verslagje; Ik heb op Panda gereden, Maarten vroeg niks en deelde mij gewoon op Panda in, nou en dat vond ik eigenlijk wel prima, ik reed er nu een stuk beter op heb zelfs gewoon goed kunnen galloperen (weet nooit hoe ik dat woord nu precies schrijf) Ik denk omdat ik op Mahara heb gereden en weer wat zelfvertrouwen had. Ik ga morgen toch weer vragen of ik op Mahara mag want volgende week zijn wij heerlijk een weekje naar Tenerife. Annemieke had op vanmiddag wist ik het nog gereden oh ik weet het al weer ik geloof Fanny gereden hoe die dan ook heet het ging in elk geval heel goed. Morgen gaat Jacqueline weer mee wordt vast weer gezellig. Ik wens jullie nog veel avontuur toe misschien dat ik nog een verslagje maak en anders tot over 2 weken. Heel veel groetjes Vera, Juan en Anne

  • 15 Februari 2007 - 16:30

    Ingrid:

    Nou leuk dat je aan me denkt voor mijn verjaardag, bedankt voor je e-mail kaartXX

  • 15 Februari 2007 - 21:54

    Papa En Mary:

    Hallo Maartje en John,

    Maartje bedankt voor je telefoontje,fijn dat je even belde.We zijn nog aan het inpakken om morgen op skivakantie te vertrekken, we hebben er echt zin in. Jullie hebben weer heel wat beleefd en gezien! En ook weer prachtige foto's. Hopelijk hebben jullie het straks in Azie ook zo goed naar je zin.Wij wensen jullie een fijne voortzetting van de reis.

    Groetjes Papa en Mary

  • 16 Februari 2007 - 17:26

    Tante Nel:

    Wat een avonturen, zeg! Wij houden ons aanbevolen voor goeie tips tzt!! Geniet met volle teugen en blijf die sandflies de baas!! Groetjes,

  • 17 Februari 2007 - 23:08

    Leonie:

    Gaaf dat jullie die pinguins gezien hebben! Wij zijn op missie geweest, maar ze waren niet thuis. Mt. Cook is inderdaad tof! Heet dat het hier is! Heel veel plezier nog. Wij zijn met onze laatste week begonnen helaas.

  • 19 Februari 2007 - 15:47

    Jacqueline:

    Hoi Maartje en Johan,

    Goh wat een gave reis zijn jullie aan het maken ! Ik ben er eindelijk achter gekomen welke website het was..... vera zou hem doorsturen maar op een of andere manier iedere keer mis gegaan nu had ik vanmorgen (tijdens carnaval) annemiek gsm'st en die was gelukkig uit coma om jou website door te geven !! Het klinkt echt allemaal kei leuk en is ook een erg mooi land (natuur etc).
    Vera is nu op vakantie naar Tenerife met juan en anne dus het is erg saai deze week hier ! Aangezien ik geen carnaval ga vieren, floortje groeit goed ze is al meer dan 1 kilo aangekomen....

    Nou wens jullie veel plezier met de walvissen en in azie natuurlijk, kom volgende week weer kijken of er iets nieuws instaat.

    Groetjes,
    Jacqueline niels en floortje xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Maartje

Nepal Tibet China Nieuw Zeeland Maleisie/Borneo India Thailand Indonesie Fililipijnen

Actief sinds 23 Nov. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 55750

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2001 - 31 December 2014

Discover the World

Landen bezocht: