Terug op het noorder-eiland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Terug op het noorder-eiland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Terug op het noorder-eiland

Door: Maartje en John

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

20 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Good day Mates,

Wij hebben een super week achter de rug.
De laatste keer dat we hebben gemaild zaten we in Christchurch nog op het zuider-eiland. Een grote stad met een gezellig plein en mooie cathedraal. Het weer zat toen nog wat tegen, koud en regen. We zijn naar Hamner Springs gereden wat bekend staat om zijn termaal baden. Dus wij heerlijk een dag toen het toch slecht weer was in de baden gerelaxed. Ze hebben daar zo'n 10 buitenbaden dia varieren tussen de 35 en 42 graden. En een gave glijbaan. In het donker super hard naar beneden, zo'n 10 keer achter elkaar. 's Avonds op de camping in de gezamelijke keuken en tv kamer een gezellige avond met Aussies en kiwi's gehad.
De volgende ochtend nog een korte track gelopen, maar dat was niet echt bijzonder. Vanaf toen iedere dag super weer tot nu. Een mooie route naar Kaikoura gereden en daar geboekt voor de volgende dag om walvissen te spotten.
Dus de volgende middag om 15.00 uur stonden we paraat, er werd al gewaarschuwd voor zeeziekte omdat er 4 meter hoge golven op zee zouden zijn. Maar we keken elkaar eens aan, zijn allebei nog nooit ziek geweest op een boot. Dus geen tabletten en gewoon op de voorste rij gaan zitten waar de boot het meest op en neer gaat. Nou ik heb het geweten!! We hebben in totaal 3 walvissen van echt dichtbij gespot, wel heel erg mooi. Maar omdat er zo'n hoge golven waren moest je je overal aan vast houden. Bij de eerste walvis kon ik er nog wel van genieten, maar daarna kon ik het fototoestel niet meer vast houden. Dus John heeft al het werk gedaan, en heeft er gelukkig meer van kunnen genieten. Het zou in totaal 3,5 uur duren maar na 2 uur waren er zoveel mensen ziek dat de boot eerder terug ging. Toen begon het bij John ook bijna. Ze hebben er zelf iemand voor in dienst die de kotszakjes ophaald en je weer vrolijk 2 nieuwe geeft en wat tissues. Niet normaal wat een golven! Ook zagen we nog 2 zeehonden en albatrossen.
Daarna zijn we naar Blenheim gereden, vlakbij waar we de volgende dag de ferry weer zouden hebben terug naar het Noordereiland. Daar op een camping aan een rivier heerlijk 's middags liggen zonnen, samen met familie duck.
De volgende middag de boot naar het noordereiland. Ook toen ging de boot aardig tekeer. Maar dit keer waren de rollen omgedraaid, John hield zich koest en ik heb heerlijk buiten op het dek in de wind gezeten.
Die middag een flink eind gereden naar Wanganui. Daar geslapen, en we wilde de volgende ochtend naar Wanganui N.P gaan om te gaan lopen. Maar we hadden een belangrijke afslag gemist, omdat er een kudde schapen op de weg liep. Dus kwamen we via een andere kant het N.P in waar geen wandelingen meer bestonden. Was wel balen maar goed, wij naar Ohakune.
Een leuk wintersport plaatsje en de uitvalsbasis om de Tongariro crossing tegaan lopen. Gelukkig nu wel mooi weer, in het begin van onze vakantie zijn we hier door gereden omdat het toen slecht was.
De crossing is een van de mooiste tracks van N.Z. nou dat is het zeker! Dus de volgende dag met een busje gebracht en 8 uur gaan lopen. Het is een vulkaanlandschap met nog een actieve vulkaan namelijk de MT. Ruapehu die in 1995 en 1996 nog is uitgebarsten. Echt zo mooi wat je ziet tijdens die track, is echt niet normaal. o.a een rode krater, blauwe meertjes zie foto's.
Het was wel een redelijk pittige track. Vooral een steil stuk naar beneden door los zand en stenen, was ook gewoon warm aan je voeten.
Was wel lachen John ging daar op een grote steen zitten, verbrand ie bijna zijn billen, hahaha.
De volgende dag gerelaxed bij het dorpszwembad, gezwommen met de locale jeugd.
Nu zijn we gisteren weer beland in Rotorua. Hier zijn we al eerder geweest, maar we wilde hier nog wat adrenaline activiteiten doen.
Dus vanmorgen zijn we gaan ZORBEN. Nou wat dat is: In een grote plastic bal zigzag van een berg af rollen. Je ligt in een plas water en rolt van de ene kant naar de andere kant in de bal, echt zo GAAF!!!!!
En daarna nog GAVER de SWOOP!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is een soort bungy jump. We hingen naast elkaar op je buik in een zak. Je word samen 40 meter door een hijskraan de lucht in getild. En Maartje had de verantwoordelijkheid om bij 3,2,1 aan een touwtje te trekken zodat je naar beneden valt en een grote swing maakt, met 130 km per uur, en daarna nog een tijdje door gaat. Echt heel erg vet, de smile staat nog op mijn gezicht. Bij John was het in het begin iets stiller, maar ook hij vond het super!!!
We vertrekken hier dadelijk weer en gaan nog een paar dagen chillen aan het strand, lekker niks doen en nagenieten van alles wat we hier hebben gedaan.
Zaterdag zijn we weer bij Sander en Kirsten in Auckland, gezellig nog een paar dagen bij hun.

Kus John en Maartje

• 20 Februari 2007 - 09:02

Gieke:

Mooi, mooi, mooi...!!!
    Vooral de trackingfoto's zijn er mooi. Het lijkt me heerlijk om daar bergwandelingen te maken.
    Hier gaat ook alles goed. Gisteren goed carnaval gevierd in Den Bosch, heb me goed vermaakt! Martijn ligt al vanaf zaterdag ziek op bed, dus ben ik 'alleen' gegaan.
    Veel plezier daar!
    Alaaf!!!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 20 Februari 2007 - 10:40

Astrid & Luc:

Echt heel gave foto's zeker van de crossing!! Kicken dat swoopen! Jullie maken het wel weer mee!!
    Hier is het natuurlijk weer carnaval!! Ben niet gegaan, ben niet helemaal fit, flink verkouden! Het schijnt hier weer te heersen! Verder weinig nieuws aan de zon!
    Jullie zien er al wel mooi bruin uit!! Beter als hier al is het hier ook niet koud!! De zon schijnt nu zelfs!!
    Maar nog bedankt voor je kaartje, erg lief! Alles komt goed zullen we maar zeggen! Het is nu wel stil, jullie weg en Mir is op skivakantie!!
    Nou groetjes en tot snel!
    Liefs x

• 20 Februari 2007 - 10:55

Zaltbommeltjes:

Gaaf, gaaf, gaaf. Ik zie jullie echt genieten...die foto in de swoop is echt lachen. Je moet er spontaan zelf om lachen. Zaterdag en gisteren naar de carnaval geweest. Leon is zaterdag ook meegeweest, maar gisteren niet. Ik heb me super vermaakt. Alleen miste is het wel om jouw te bellen, das een beetje gewoonte geworden om elkaar te bellen als we zat zijn, toch... Nou, geniet die maar dagen nog maar van NZ en dan op naar het volgende avontuur. Tot gauw...Veel liefs en een dikke knuffel van ons alle 4.

• 20 Februari 2007 - 15:10

Evelien:

wat ontzettend mooi allemaal.
    Geniet er nog van.
    Ik mis je wel hoor maartje.
    groetjes evelien

• 20 Februari 2007 - 18:19

Ingrid:

WAUW gaaf hoor, dat met die grote bal daar wordt je toch hartstikke misselijk in?? En Lachuh dat verhaal op de boot, nou dat had ik je wel kunnen vertellen dat je daar ziek van kunt worden HAHAH.
    Nou wij hebben de carnaval ook weer overleeft, ben blij dat het weer voorbij is, waren gewoon naar v waard geweest. was wel leuk maar ga toch liever skien. Kwam nadia ook nog tegen, en die woonde ook weer thuis, is weer vrijgezel.
    Nou geniet van je rustige dagen en tot de volgende keer maar weer.
    groetjesXX

• 20 Februari 2007 - 19:35

Eric,Carin En Esmee:

Hahahaha!! Wat een leuk verhaal op die boot! Ik lag helemaal in een deuk! En wat een gave foto's! Dat zorben en swoopen lijkt me helemaal te gek!
    Hier gaat alles z'n gangetje. Esmee babbelt er rustig op los! En vindt haar nieuwe eten (fruithapje) helemaal geweldig. Ze is echt een lachebekkie! Ik heb vorige week weer voor het eerst gewerkt! Was bekaf, maar vond het wel weer leuk!
    Nou Mates, nog heel veel plezier! XXX

• 20 Februari 2007 - 20:03

Twan B:

Hé samen, gaaf zeg ook die foto's bij die vulkaan. Exact Lord of the Rings..
    Mooie verhalen.
    Greetings Piet Piraat (Twan B)

• 20 Februari 2007 - 22:42

Gerrie:

Hoi Maartje Willems en John natuurlijk,

Wat een mooie verhalen en foto's !! Gelukkig geen details over jullie zeeziekte.
    Geniet er van, groetjes Gerrie

• 21 Februari 2007 - 10:23

Mama En Ad:

Super, super en nog eens super!!! Dat van die grote bal leek me toch wel verschrikkelijk eng; mijn maag draaide al om toen ik het verhaal las!
    En die Swoop-attractie, dat leek me echt iets voor Ad, hij zou dat supergaaf vinden!
    Gelukkig zijn jullie weer veilig op de grond en kan ik dus jullie geweldige verhalen met een gerust hart lezen; het is echt te gek om jullie zo te kunnen volgen en wederom prachtige foto's!!!
    Geniet er nog van! Veel liefs,
    Mama en Ad.

• 22 Februari 2007 - 04:56

Henny& Peter:

groeten uit de nachtdienst!

• 22 Februari 2007 - 14:53

Maarten En Elaine:

Ooohhh..wat geweldig zeg..krijg weer helemaal de kriebels. Geniet er nog lekker van en geef die zwangere Kirsten een megahug van ons!!

Veel liefs xx

• 23 Februari 2007 - 05:14

Gerrit-Jan:

Supergaaf wat jullie allemaal doen en mooie foto's wederom... ben jaloers hoor, ik zie alleen maar kantoor. Maar dan een dagje skieen is er niet bij.
    Maar blijf vooral geniten van de mooie tijd samen, het ziet er geweldig uit. Enneh, ik zou nooit op en boot gaan met goven van 4 m. Alleen van de gedachte al ga ik over mijn nek.

Veel fun nog!
    XXX GJ

• 23 Februari 2007 - 10:12

Monique:

Wat een spannende activiteiten toch allemaal weer!!! Geniet van de dagen rust,
    Groeten Monique

• 23 Februari 2007 - 14:10

Lisette:

Wat een geweldige foto's weer. Dat met die bal lijkt mij wel erg eng en dat swoopen al helemaal, niets voor mij maar het ziet er wel erg gaaf uit. De carnaval zit er weer op voor ons. Ik heb het rustig aan gedaan maar Patrick natuurlijk weer niet (ons feestbeest). Geniet nog verder van jullie vakantie, ik zal proberen om wat foto's van Mike en Nick te mailen.

Dikke knuffels en kusjes van de buurtjes

• 24 Februari 2007 - 16:26

Mirjam:

zo, weer helemaal geweldig jullie foto's en verhaal. echt gaaf wat jullie allemaal meemaken.
    ik ben vanochtend terug gekomen van de wintersport, was weer erg gezellig. alleen jammer dat er veel pistes waren afgesloten doordat het te warm was. s'morgens perfect skien, s'middags papsneeuw en reuze hobbels. maar we hebben veel schik gehad en met een super rode kop terug gekomen. het weer was elke top.
    jullie veel plezier daar!!!
    groetjes mirjam

• 24 Februari 2007 - 20:30

Raymond En Annemiek:

Hallo daar wederom gave verhalen en foto's. Wij hebben de carnaval ook overleefd minder heftig dan jullie verhalen maar toch.

Veel fun in Azie.
    xxx