Super trekking! - Reisverslag uit New Delhi, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Super trekking! - Reisverslag uit New Delhi, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Super trekking!

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

18 September 2007 | India, New Delhi

Hallo daar,

Na 4 dagen midden in de Himalaya te hebben gebivakeert in tenten en op grote hoogte kunnen we jullie vertellen dat het geweldig was!
Steeds afwisselende natuur en mooie uitzichten met besneeuwde toppen. We hebben veel geluk gehad met het weer, steeds heldere lucht en lekker zonnetje.
Het was even wennen slapen in een tent in de middle of nowhere, er zitten namelijk beren en het matrasje was net van steen. Om het half uur deden we wisselligging.
Onze crew bestond uit een gids, een kok een hulp kok en 2 paardenmannen en 4 paarden. Echt heel gezellig, de eerste avond op ons kamp een kampvuur gemaakt en veel kletsen en lachen. Op deze manier kwamen we veel te weten over het Indiase leven. We werden de gehele trek vol gestouwd met heel veel eten. 's Ochtends voedzame bananenpap en gebakken eieren. We kregen iedere dag een schattig lunch trommeltje mee. En 's avonds keuze uit meestal 2 gerechten hmmmmm.
Als we weer aan kwamen bij ons kamp stonden onze tentjes al en ook voor de vrouwen de wc tent, erg grappig.
De tweede nacht was even spannend, we hoorden voetstappen bij onze tent en zagen een lichtje in de verte. Toch onze crew wakker gemaakt en 3 van onze mannen zetten het op een rennen. Ze dachten aan een dronken schapen herder, maar de volgende dag bleek dus een beer vlak bij ons kamp een schaap opgegeten te hebben. Het licht was dus van de schapenherder.
Onderweg hebben we een kadaver van een buffel gezien en een buffel met een grote wond op zijn rug van een beer. Nou heerlijk slapen dus na deze weetjes?!
De derde dag begonnen we aan de beklimming van de Hamta pass. Het was even zwaar door de hoogte en hoofdpijn maar na een paar uur stonden we dan op de pas tussen de witte toppen van de bergen, echt heel erg gaaf.
Volgens de gps van Michiel was de pass 4309 meter hoog. Michiel voor zag ons de gehele trek met zijn mini computertje van allerlei leuke weetjes en informatie in de bergen, erg grappig. 's avonds nog even ons kaartspelletje gespeeld met Babette en Michiel, het was erg gezellig.
Ons laatste kamp was op 3800 meter en het was er koud!!!! Maar wel de mooiste plek.
's Ochtends werden we om 6 uur gewekt door het gehinnik van de paarden.
De laatste dag nog even een paar uurtjes lopen en we waren alweer aan het einde.
Met de jeep nog een stuk gereden over de weg van Leh terug naar Manali echt heel mooi leek veel op Tibet.
Gelukkig waren we op tijd terug bij Apple view hostel voor een heerlijke douche na 4 dagen!! En nog even snel een pizza gegeten en toen de nachtbus in naar Mc Leod Ganj waar we vanmorgen om half 6 aankwamen.
Slapen in de bus was beter als op het harde matje in de tent. Even moeten zoeken naar een leuke plek om te slapen maar hebben een hele fijne kamer. Nog even gslapen vanmorgen, wasje gedaan, was weg gebracht en net een pannekoek met banaan gegeten. Je word hier dood gegooid met allerlei zweverige bedoelingen zoals Reiki, massages, boedhisme en allerlei cursussen die je kunt doen, maar de sfeer is hier erg relaxed het regent alleen nu.
We blijven hier morgen ook nog gaan nog wat tempels bekijken, en laten ons nog masseren en gaan daarna weer verder naar de grens met Pakistan.

Namaste!

John en Maartje

• 18 September 2007 - 09:02

Arno, Karin & Kids:

Hoi John & Marrtje

Gisteravond lieten we de honden uit en dacht het is al weer even geleden dat we iets van de buurtjes hebben gehoord maar ja in de middel of nowhere kan je niet mailen. Maar meteen de volgende ochtend is er weer dit leuke verhaal van jullie.
    Ik zou er geen oog dicht doen !!
    Heel veel plezier en tot het volgende
    bericht.

Groetjes van ons allemaal

• 18 September 2007 - 09:05

Arno, Karin & Kids:

Sorry Maartje je naam is verkeerd
    geschreven en zag het pas na het versturen. Deze keer lukte het in 1 keer

Doeiiiiii

• 18 September 2007 - 09:19

Babette:

Hee luitjes,

We zijn jullie kwijt.. We dachten lekker even een kop koffie/chai te drinken bij dat ene hotel maar jullie zijn ergens anders beland..

Wat een regen he.. niets aan.

Nou we hopen jullie nog te ontmoeten en anders: goede reis (we zijn erg benieuwd naar de foto's dus niet wissen:-))
    Ik vond het erg gezellig!
    Nog even ons email, just in case: babette.dorresteijn@gmail.com
    michiel.boon@gmail.com

Tjuus

Babette

• 18 September 2007 - 09:25

Giekske:

Wat gaaf zo'n trekking, maar ook spannend! Hele gave foto's in de bergen, hmmmm, krijg weer zin in de vakantie!
    Veel plezier!
    xxxxxxxxxxxxxxxx

• 18 September 2007 - 09:41

Mirjam:

super gaaaaf, geniet er maar goed van! ik ben van mn nachtdiensten met oud en nieuw af, dus skien!!!!
    groetjes mirjam

• 18 September 2007 - 09:55

Henny:

let ook eens op de teksten op de betonnen paaltje langs de weg! the harder you work luckier you get e.d. compleet met taalfouten.
    ik heb de passen per bus gedaan rookte toen nog, liep al als een dronken vrouw als ik de bus uitgestapt was!

• 18 September 2007 - 17:25

Mama En Ad:

Super zeg, die tracking! Alleen van die beren dat was natuurlijk wel even schrikken, niet? Alhoewel jullie zeker wel zo langzamerhand een beetje gaan wennen aan dat soort dingen; die foto van die bus zo langs de afgrond en dan op zo'n smal weggetje vond ik enger dan dat verhaal van die beren!!!
    Kijk a.u.b. goed uit, he!!!
    Weer prachtige foto's van jullie gezien, echt mooi dat landschap daar. We genieten wederom van jullie verhalen!

Heel veel liefs!

• 18 September 2007 - 19:10

Bommeltjes:

Hallo Lieverds, wat maken jullie weer een boel mee. Spannend hoor...Wat een gave foto's, het ziet er allemaal super uit. Hier gaat het iets minder, Jort is van het weekend ziek geweest en nu heeft de griep mij (Marisje) te pakken. Heb gisteren en vandaag bijna de hele dag geslapen en voel me nu gelukkig wel iets beter. Morgen moet ik weer fit zijn, want dan zijn Jort en Seb gewoon thuis, maar dat komt ook wel goed. Nou, heel veel plezier, en oppassen hoor....dikke kus van ons alle 4...

• 18 September 2007 - 19:13

Maartje:

Ik ben zo jaloers!! Klinkt allemaal super Indiaas :-). Geniet er lekker van.

• 19 September 2007 - 07:51

John En Maartje:

He Michiel en Babette,
    We zijn jullie inderdaad kwijt geraakt. En in die regen zullen we elkaar ook niet meer zo snel zien.
    Check jullie mail eventjes, misschien kunnen we vanavond nog gaan eten met z'n 4en (bij de vegetarische Japanner ofzo)
    Wij gaan morgen naar Amritsar.

Groetjes (handig he deze site!)

• 19 September 2007 - 08:01

Twan:

Beregoed!

• 19 September 2007 - 08:58

De Buurtjes:

He hallo. Wat een verhalen zeg,zou niets voor mij zijn (Lisette). Kijk maar goed uit. Wel weer een heleboel leuke foto's. Geniet nog maar lekker verder.Het is wel weer stil hier hoor zo zonder jullie.Hier schijnt nu de zon maar het weer is heel veranderlijk. Dikke kus en knuffels van de buurtjes.

• 19 September 2007 - 15:45

Astrid:

Ha maar en john,

weer een super verhaal en gave foto's!! Echt gaaf zeg dat uitzicht!! En die kindjes, mooi hoor! (zijn weer mooie wc foto's denk ik!!) Veel plezier en hoop voor jullie dat het ophoudt met regenen!!
    Hier schijnt regelmatig de zon maar is wel fris (16 c)

Liefs Astrid

• 19 September 2007 - 17:59

Ingrid:

iejlk... ik zou geen oog meer dicht doen... Maar wel gaaf allemaal zeg, en ja een beetje spanning hoort er wel bij he...
    Nou veel plezier verder, we wachten weer op het volgende berichtje... Ook gave foto s zeg!!!! ziet er super uit!!!
    Liefs ingrid

• 20 September 2007 - 08:16

Juan, Vera En Anne:

Hallo John en Maartje,

Super dat verhaal over die beren. Worden die paarden dan nooit opgegeten door die beren? Altijd beter dan jullie natuurlijk.Het is maar goed dat je niet meer rookt, anders kom je volgens mij nooit boven.Nou hier is mijn verslagje weer dan; het ging weer mis afgelopen dinsdag maar dan nu met Maartje. Die werd er van beschuldigd dat ze alles aan Maarten door briefde over Esmee ( waar ze op concour moest en zo). Dus dat ging er lekker op Maartje ontplofde zowat. Ze hebben wel gereden (behalve Gitty die zat met haar gewone kleren met mij te kijken). Ook Magreet zat te kijken want die was flauw gevallen op een feest en had flink haar neus en schouder gestoten.Ze hadden deze keer wel goed les gekregen van Saskia. Annemiek wilde de bom nog laten ontploffen maar kreeg daar niet de kans voor, want er was na de les weer niemand te bekennen. Volgende week zijn Annemiek en ik er voor het laatst. Nou ik houd je op de hoogte en nog veel avontuur door ons toegewenst.

Juan, Vera en Anne

• 20 September 2007 - 13:31

Carel:

Mooie natuur en een echte Beer op de weg, is nog wat anders dan overstekenden herten. Sedola kan weer worden gereden, haar wonden genezen goed. Op naar de volgende avonturen en tot ziens.

• 20 September 2007 - 18:23

Mary:

Hoi John en Maartje,

Jullie hebben het zo te lezen weer ontzettend goed naar jullie zin. De foto's zijn wederom erg mooi. Sorry dat ik niet veel eerder heb gereageerd maar het was hier ook behoorlijk heftig met het vertrek van Esther, Shane en de kids. Maar dat neemt niet weg dat ik het heel fijn voor jullie vind dat jullie weer zo'n mooie reis en zo'n mooie ervaring opdoen. Geniet er maar van en wij kijken tot 2 oktober uit naar jullie berichtjes.

Een dikke kus van Mary

• 21 September 2007 - 16:47

Marcel En Petra:

He John en Maartje,

leuk weer te lezen dat jullie het super hebben daar.
    Wij zijn vandaag terug gekomen uit mozambique en zuid afrika we hebben een te gekke tijd gehad maar daar hoor je nog wel over

xxx petra en marcel

ps Feyenoord alleen bovenaan na 4 gewonnen wedsrtijden!!!

• 24 September 2007 - 12:00

Monique:

Hoi John, ik wil je toch graag even op de hoogte brengen van het laatste voetbalnieuws.
    Psv - Fijenoord 4 - 0!!!
    Fijne vakantie nog, groeten Monique

• 24 September 2007 - 19:38

Leon:

Hé luitjes,

Ziet er weer gelikt uit die foto's. Zoals de laatste keer maken jullie weer van alles mee. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat Maartje haar humeur goed is. Ik weet hoe ze normaal is als ze niet goed heeft geslapen haha. Zo te lezen liggen jullie daar ook niet altijd comfortabel. Maar ja, vakantie maakt een hoop goed. Nog een paar dagen en we bellen weer. Veel plezier nog. Leon

• 25 September 2007 - 19:22

Papa:

hoi Maartje en John

Schitterend weer jullie reis! Ik zou er zo bij willen zijn. Spannend zo'n nachtelijk bezoek van een beer, maar als je dagen niet douched hoef je van zo,n beer niet bang te zijn, die gaat dan met een grote boog om jullie tent. Maar ook zonder beer vind ik dat jullie weer een berevakantie hebben! Geniet nog maar lekker verder en tot volgende week.

groetjes papa.

• 26 September 2007 - 07:28

Annemiek:

Mooie verhalen, en gave foto's.

Gisteren de laatste keer gehad op de manege. Gitty kon niet komen. Ik heb gezegd dat ik het niet trok met mijn studie en dat daarom veer en jij dan ook zouden stoppen. Greet heeft een paard gekocht die bij de kis staat. Kun je met Carel en Greet gaan rijden.
    Omdat er weinig man meer overbleef is de hele dinsdag les geschrapt en wordt het een kinderles uiteindelijk dus op een goede manier weggegaan.
    EN de POT leeggehaald natuurlijk.

Groetjes Raim en Annemiek