Van Delhi tot Manali - Reisverslag uit Manāli, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Van Delhi tot Manali - Reisverslag uit Manāli, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Van Delhi tot Manali

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

13 September 2007 | India, Manāli

Hallo allemaal,

Jullie hebben even moeten wachten op ons eerste bericht maar hebben nu tijd gevonden en een goede plek om te internetten.
We vermaken ons weer super goed.
Afgelopen zaterdag avond laat in Delhi aangekomen dus meteen gaan slapen.
Waren al erg vroeg wakker en zijn meteen op pad gegaan in Delhi.
Eerst naar Old Delhi waar de grootste moskee van India is en het Red fort. Beide erg mooi.
Delhi is een erg drukke stad maar wij vinden het een leukere stad dan Bombay.
Een leuke eerste dag gehad veel gezien en heerlijk indiaas eten!
De volgende ochtend om half 5 uit bed om de trein te pakken naar Kalka. Wanneer je Delhi uit rijd met de trein weet je niet wat je ziet, wat een armoede daar!
Zoveel krotten en mensen die op straat leven en wel honderd mensen die hun behoefte aan het doen zijn naast het spoor terwijl de trein langzaam voorbij rijd, echt heel erg.
's Middags in Kalka overgestapt op de toytrain, een berg treintje die ons in 5 uur naar Simla brengt. Daar 's avonds doodmoe aangekomen in een mooi hotel met mooi uitzicht, en bij de receptie een nederlands stel (Michiel en Babette) ontmoet waar we nu mee verder reizen. Is erg gezellig!
Simla is een leuk auto vrij berg dorpje met een overschot aan apen, die het erg grappig vinden om je om half 7 's ochtends te wekken door te gaan vechten op de balkons en voor je ramen.
Ook sprong er nog een aap op John zijn rug die het had gemund op onze rol wc papier in een plastic zakje, daar zat ie dan hoog in de boom met onze enige echte rol page toilet papier grrrrr.
We zijn met z'n vieren meegegaan met een tour wat we nooit hadden moeten doen.
De eerste stop konden we kiezen of anderhalf uur in een restaurant gaan zitten of gaan paardrijden naar een fun park.
Nou dan het laatste maar, dus wij op berg pony's door het bos naar het fun park. Het was echt te zielig voor woorden hoe ze met de pony's omgaan dus was echt niet relaxed.
In het fun park zijn hebben de mannen een rondje gekart op de hoogste kartbaan ter wereld en hebben de vrouwen alleen maar model gestaan voor al die Indiase stelletjes die op honeymoon zijn en die met ons op de foto wilde. Als ik geld had gevraagd waren we binnen!! hahaha.
Toen weer terug op die zielige pony's.
Daarna lang in de bus en stopte bij een soort paleis waar we hebben gegeten en daarna weer lang in de bus en toen terug en dat wat de tour. Nou voor ons geen tourtjes meer.
Gisteren in de bus in 9 uur naar Manali gereden, het was een helse rit hoe ze hier door de bergen rijden. Gelukkig zat er een Sikh man in de bus die geloofd gelukkig ook in 1 leven en toen hij er iets van zei ging het beter. We gingen steeds meer de Himalaya in met veel Nepalese en Tibetaanse invloeden hier. Het is hier super mooi, en heerlijk weer. Slapen voor 3 euro per nacht in een hostel gelegen in een appelboomgaard en de rivier beneden ons, heel relaxed.
De mensen zijn erg vriendelijk en het vegetarische eten is erg lekker. Het is in noord India echt niet viezer dan in het zuiden.
We vertrekken morgen met z'n vieren met een gids, kok, en muilezels de himalaya in voor een 4 daagse trek waarbij we over de Hamta pass gaan van 4270 meter. We kamperen midden in de natuur dus dit word weer echt een avontuur waar we veel zin in hebben.
Vandaag nog een rustdag en morgen vertrekken we.
Dus de volgende keer meer over onze trekking!

Veel liefs John en Maartje

• 13 September 2007 - 07:27

Vera,juan En Anne:

Hallo John en Maartje,

Jullie hebben al weer veel gedaan in zo'n korte tijd. Mijn opa en oma gingen toen ze nog iets jonger waren ook ieder jaar naar India om daar een lepra dorp te bouwen in samenwerking met moeder Theresa. Dus ik ken India een beetje van al hun prachtige foto's en verhalen. Mijn oma is daar ooit gebeten door zo'n aap die daar vrij rondlopen. Dinsdag weer voor het eerst naar paardrijden gaan kijken en jawel hoor het liep dus uit de hand. Gitty stapte af en zei tegen Saskia dat ze dit geen les geven vond er ontstond een discussie wat erop neer kwam dat als het Gitty niet beviel dat ze maar moest gaan omdat Saskia haar manier van les geven niet ging veranderen. Ook Annemiek is ietsie later afgestapt omdat Saskia de bak uit was gelopen naar binnen. Volgende week komt Gitty wel maar gaat pas weer rijden als ze met Saskia heeft gepraat. Annemiek en Gitty hebben mijn nieuwe aanwinsten gezien en vonden het mooi. Annemiek kan trouwens op de donderdag dus dat is geregels vanaf 4 oktober. Nou ik wens jullie nog heel veel avontuur!!!! en tot schrijfs maar weer.

Groetjes Vera, Juan en Anne

• 13 September 2007 - 09:31

Annemiek:

Ha John en Maartje,

Klinkt weer goed al die verhalen wel jammer van de tour, zo zie je maar georganiseerd is niet altijd beter!!!
    Veer heeft het verhaal van dinsdag goed samengevat, ik probeerde nog om de boel wat te sussen en te verhelderen maar helaas. Daarna gezegd dat ik vond dat het na de les besproken moest worden maar ook dit ging mis omdat Sas er weer gelijk van tussen ging.
    Ik heb 4 oktober afgesproken voor ons ik wist niet zeker of je al terug bent maar dan gaan veer en ik alvast.

En wat Veer betreft het ziet er heeeeel goed uit niet te groot gewoon mooi zoiets als mij maar dan minder last van hangneigingen!!!

Veel plezier nog en geniet ervan XXX

• 13 September 2007 - 09:54

Monique:

Hey John en Maartje,
    Weer een prachtige foto's zeg! Ik lees niets over jullie duikertripje, hoe was dat?
    Groeten Monique

• 13 September 2007 - 11:03

Mirjam:

jeetje, wat een leuk verhaal weer en super foto's!!! kijk uit naar jullie verhaal en foto's over de trekking die jullie morgen gaan ondernemen.
    doei, groetjes mirjam

• 13 September 2007 - 11:10

Giekske & Tijntje:

Mooie foto's! John, staat je mooi die baard ;-)
    Leuk om al een verhaal te lezen. Ik krijg zo wel zin om volgend jaar weg te gaan. Ik ben al regelmatig aan het shoppen en surfen met o.a. de site die je opgaf. Hmmmmmmm.....! We willen echt die reis gaan maken.
    Veel plezier daar en pas je wel op met die trekking? Gelukkig is er een kok bij, jullie redder in nood!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 13 September 2007 - 18:07

Mama En Ad:

Wij zijn echt blij om weer iets van jullie te horen! Wederom prachtige foto's; die van die oude man in die moskee vond ik echt te gek!!! Jullie hebben alweer veel meegemaakt; wel jammer van die ene tour, maar zoiets leer je misschien ook steeds beter herkennen, als het niks is.
    Heel veel trackingplezier morgen en we zijn weer benieuwd naar jullie volgende avonturen!!!

Lieve groetjes,
    Mama en Ad.

• 13 September 2007 - 18:58

Thijs:

Ik nou toch al weer verrekte jaloers op jullie! Zit nnu in mijn derde late dienst, wel ff wennen hoor, weer werken. Maar ook wel veer vertrouwd.
    Geniet er nog van,

Groetjes, Thijs

• 14 September 2007 - 08:29

Henny:

scheer je die baard weer af voordat je komt werken? er lopen hier al genoeg koekwouzen rond.

• 15 September 2007 - 09:12

Luc& Astrid:

Ha Maar en John,

Weer een erg mooi verhaal met mooie foto's!! Erg sexy John zo'n baart, moet je vaker doen!!!
    Wel jammer van die georganiseerde dag, weet je dat in ieder geval voor de volgende keer!! Veel plezier met de trekking en benieuwd hoe dat is gegaan, hopelijk ben je niet ziek geworden Maartje!!

Liefs Astrid

• 15 September 2007 - 19:25

Johan En Evelien:

hallo, wat fijn om te horen dat alles weer leuk is, behalve die rit dan.
    bij ons gaat alles goed, we maken echt overuren, maar het is echt zo gaaf. we genieten iedere dag.
    We gaan a.s zondag al overhuizen, je moet maar gauw komen kijken.

Nog heel veel plezier en geniet ervan.

Heel veel groetjes
    Johan ene evelien

• 16 September 2007 - 09:19

Eric,Carin&Esmee:

Hoi hoi vakantiegangers,
    Een late reactie van ons! Druk, druk,druk! Wat een leuk verhaal en mooie foto's! We moesten erg lachen om die aap en jammer van die ponyrit! Heb ik ook een keer meegemaakt maar dan met kamelen in Lanzarote. Echt heel zielig en ik ben toen afgestapt!
    We hebben vrijdag onze nieuwe meubelen gekregen! Echt heel gaaf! En Eric heeft ook maar meteen een nieuwe LCD tv gekocht! Super mooi. Jullie moeten na jullie reis maar gauw eens komen kijken. Nou lieverds, nog heel veel plezier met de 4-daagse trekking en doe voorzichtig!
    Liefs van ons drieen. XXX

• 16 September 2007 - 10:32

Machiel & Dinusha:

Heerlijk om te kunnen wegdromen bij jullie avonturen! Wij zijn nu echt aan onze 4 laatste daagies bezig en zetten nu ons laatste bericht op de site.
    Eerlijk waar wij vinden Australie ook echt top! Maar echt backpacken, zoals in Azie, is er hier niet bij. Goedkoop slapen en indisch eten van een bananenblad al helemaal niet... Zal ik de Indier in Eindhoven al reserveren voor als jullie terugzijn, of hebben jullie dan meer trek in weer gewone Hollandse kost?! Nog heel veel plezier daaro...

Kus Machiel en Dinusha

• 19 September 2007 - 08:35

De Buurtjes:

Hoi vakantiegangers,

Blij iets van jullie te horen. Jullie hebben het weer erg naar jullie zin zie ik wel. Weer erg leuke foto's. Staat je goed John. (ha ha). Nouu geniet nog maar even verder van jullie reis. Dikke kus van ons allemaal en vooral van jullie maatjes Mike en nick