Tussen de pelgrims in Rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Tussen de pelgrims in Rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Tussen de pelgrims in Rishikesh

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

13 Juli 2009 | India, Rishīkesh

Hallo allemaal,

Hier ons eerste verslagje van de afgelopen dagen.
Na een goede vlucht 's nachts aangekomen in delhi.
Even vergeten hoe vies het er ook al weer was en daarbij was het 's nachts nog 35 graden dus dat was plakken.
De volgende dag boven de 40 graden, het was niet om uit te houden in Delhi dus eerst geprobeerd om met de trein naar de bergen te gaan, maar we werden zoals altijd de eerste paar dagen in India van het kastje naar de muur gestuurd. Dan maar een local bus, wat betekend 7 uur in een bus als enige buitenlanders.
De local bussen rijden hier als gekken.
's avonds aangekomen eerst in Haridwar en vanuit daar een taxi gedeeld met een vrouw uit Australie.
We zitten nu in Rishikesh in een relaxed hostel tussen de bomen en uit het centrum.
Rishikesh is een plaatsje aan de voet van de Himalaya waar de heilige rivier de Ganges ontspringt.
Het is hier ook nog steeds 40 graden overdag en erg vochtig. Het regent gelukkig alleen 's nachts.
Normaal is rishikesh een relaxte plek met Hippy's, veel ashrams waar ook de beatles nog zijn verbleven en veel Yoga, meditatie etc.
Echter nu deze week en volgende week is er een pelgrimstocht naar Haridwar en Rishikesh. Dat betekend dat er duizenden Indiers hiernaar toe komen en hier aan de heilige ganges allerlei rituelen doen.
Het zijn bijna allemaal jonge Indiers die helemaal in het oranje zijn gekleed.
Net of het Nederlands elftal hier moet voetballen!!!
Gisteren hebben we met de pelgrims een stuk meegelopen. Zweten in de hitte, continu aangestaard worden en mensen die je een hand willen geven of met je op de foto willen.
Ik (Maartje) kreeg ook nog een baby in mijn handen geduwd.
Ze zijn allemaal erg aardig maar af en toe is het frustrerend zoveel mensen hier. Ook is het smerig alle pegrims slapen buiten en alle behoeftes gebeurd gewoon langs de kant van de weg. Dan natuurlijk nog de koeien en honden erbij.
Het is weer het echte India, veel om te zien maar nog wel even wennen en gewoon mee gaan met de flow.
Vanmorgen hebben we allebei een heerlijke Ayurvedic massage gehad. en ik heb mijn voeten nog laten pedicure, heerlijk relaxed en super goedkoop hier allemaal. We slapen voor 5 euro. eten voor 1 euro en masseren kost 7 euro.
Ons oorspronkelijke idee om naar het oosten te gaan van India gaat niet lukken vanwege de vele regen daar. Dus de afgelopen dagen hier nieuwe plannen gemaakt.
Ons nieuwe plan is om vanuit hier naar Kasjmir en Ladakh tegaan, hoog de Himalaya in, maar vanauit hier gaat dat niet lukken met vervcer. Nu gaan we morgen weg met de trein naar Rajastan eerst nog een paar plekken daar zien die we nog niet hadden gezien en daarna proberen de Himalaya in te vliegen. De enige plek nu in india waar het wat koeler schijnt te zijn.

Liefs John en Maartje


  • 13 Juli 2009 - 13:28

    Ingrid:

    PFFFFHOE 40 graden, dan kun je beter hier zitten, hahaha nee hier wordt het van de week ook weer 30 graden. Wel lekker een massage en pedicure relaxt voor zo'n weinig geld.
    Ik vertrek morgen voor een paar daagjes naar mallorca, nog even sparen voordat ik weer zo'n reis als jullie kan maken. Geniet er van! Ennuh succes met die 40 graden
    XXX

  • 13 Juli 2009 - 17:21

    Paul:

    Wat lijkt me dat een leuk en mooi land, kun je beter hier op een terrasje zitten ;-)Mooi verhaal Maartje! Ik blijf jullie volgen! Veel plezier en geniet! Groetjes van de Valkenswaardse Pelgrim!

  • 13 Juli 2009 - 18:23

    Ivo & Marjolein:

    Mensen van het goede leven :D !!

    Leuk dat wij jullie verhaal ook mee mogen maken. Klinkt lekker allemaal Maartje ;)! Wen maar rustig, je hebt gelukkig nog veel weken om te genieten !! Enne die massage is al een top begin van ontspanning, zeker voor dat bedrag :)!

    Enjoy & Take care !!

  • 13 Juli 2009 - 20:11

    Nicole:

    Hi Maartje,
    Leuk weer een verslag te lezen. Door je beschijvingen kan ik me weer helemaal voorstellen hoe het voelt, de eerste dagen in zo'n land ...
    Wel gaaf hoor. Veel plezier, ik kijk al uit naar jullie volgende verhaal!
    liefs, Nicole

  • 13 Juli 2009 - 20:17

    Imke:

    Heeey zus! (en John natuurlijk!),

    Wat heet zeg boven de 40 graden! jullie hebben al mooie foto's gemaakt. Net bij ppa en Mary geweest. Mary was net jullie verhaal aan het lezen. O ja, voor ik het vergeet: als ik de foto's wat groter bekijk zie ik allemaal pixels. Ik weet niet of dat normaal is, maar misschien moeten jullie de instellingen vd camera wat aanpassen. Zou zonde zijn als de foto's daardoor mislukken.

    Heel veel plezier nog daar! X Im

  • 13 Juli 2009 - 21:35

    Mama En Ad:

    Oef, oef, wat een hitte!
    Ik snap goed dat je het elders gaar zoeken!
    Mooie foto's hebben jullie al gemaakt.
    Ik ben nu al benieuwd naar jullie volgende bericht!!!
    Altijd weer spannend.
    Kijk goed uit; klinkt cliché, maar ja daar ben ik dan ook moeder voor.
    Veel liefs.

  • 13 Juli 2009 - 22:27

    Eric, Carin & Esmee:

    Hey backpackers!
    Leuk om jullie verhaal te lezen en dat alles goed met jullie gaat. Jeetje wat een hitte!!! Nou hier wordt het ook weer flink warm! Heel veel plezier en doe voorzichtig! Oh ja, ik heb vandaag de laserbehandeling gehad voor het stoppen met roken! En het gaat tot nu toe heel erg goed! Heb nu al meer dan 24 uur niet gerookt! Goed he!
    Dikke kus van ons xx

  • 14 Juli 2009 - 07:23

    Bas & Jessica:

    Hey John & Maartje,

    Ooooooow als we dit zo lezen dan begint het bij ons al weer te kriebelen hoor, zin om ook weer te gaan reizen! Geniet van jullie vakantie. Als jullie terug zijn willen we de verhalen van India wel eens live horen, misschien een idee voor onze volgende bestemming ;-)

    Gr. Bas & Jessica (vrienden van Ingrid)

  • 14 Juli 2009 - 08:48

    Vera, Juan En Anne:

    Hallo Maartje en John,

    We hebben weer met veel plezier jullie verhaal gelezen. Om heel eerlijk te zijn ben ik op dit moment niet jaloers op jullie. Alleen al die 40 graden en dan al die mensen op elkaar gepakt. Nee laat mij maar genieten van jullie prachtige verhalen, we kijken weer uit naar het volgende verslag. Groetjes en heeeeeel veel plezier. Vera, Juan en Anne

  • 14 Juli 2009 - 09:17

    Aruna En Jeanne:

    leuk om te lezen maartje, kunnen wij ons eigen vast voorbereiden!
    geniet ervan. groetjes

  • 14 Juli 2009 - 10:31

    Henny:

    Goede keuze Ladakh!
    Ik zal eens kijken waar ik ben geweest en wat de moeite waard was, veel kloosters in ieder geval.
    Op weg naar het noorden ook even stoppen in Amritsar voor de gouden Sikh tempel! Je kan er gratis slapen en eten maar dan moet je wel wat arbeid verrichten!

  • 14 Juli 2009 - 13:54

    Hanneke:

    Hey John en Maartje,

    Wat een geweldige foto's.
    En lekker zweten dus,
    Geniet er van!!

    Groetjes Hanneke (collega)

  • 14 Juli 2009 - 15:40

    Roel:

    Erg leuk om te lezen, zal het zeker blijven volgen!
    Vooral dat je overal langs de weg je behoefte kan doen zie ik wel een voordeel in, zouden ze hier ook moeten invoeren :0
    Heel veel plezier nog.
    gr. roel die nachtdienst heeft

  • 14 Juli 2009 - 20:53

    Lisette:

    Hoi. Leuk om wat van jullie te horen. We waren zo benieuwd of de reis goed was verlopen. Wel heet hoor 40 graden. Wel weer leuke foto's. Geniet nog maar lekker en tot hoors. Dikke kus en knuffels van de buurtjes.

  • 15 Juli 2009 - 12:45

    Marjan En Bart:

    hoi, is het leuk daar? ik heb net vakantie en ga dadelijk naar Harry Potter 6 kijken ook veel naar de kermis geweest erg leuk veel succes op vakantie met de tocht doei.

  • 15 Juli 2009 - 15:05

    Luc& Astrid:

    Ha maar en john,

    Het valt allemaal niet mee om op vakantie te zijn he!! 40 graden is wel erg heet maar goed oranje volk bekijk het maar positief net als thuis tijdens een ek/wk!! En zo'n massage wil ik ook wel voor 7 euro!! Geniet er maar lekker van, de foto's zijn weer erg mooi enkijk nu alweer uit naar het volgende verslag!
    Groetjes en tot snel!!

  • 15 Juli 2009 - 18:43

    Noes En Chiel:

    We zien het al... Een lekkere bende daar bij jullie! Onze reiskriebels komen weer helemaal naar boven, volgende keer zijn we er weer bij hoor! Geniet vooral van het lekkere eten, de gastvrijheid en cultuur. Nog heel veel plezier. X ons

  • 16 Juli 2009 - 12:39

    Jacqueline En Niels:

    Hoi maartje en John,

    He he eindelijk de website gevonden kan ik ook meegenieten van jullie reis avonturen ! Het klinkt allemaal erg spannend maar geef mij maar die massage en dan een lekker zwembad met een lekker etentje (van da nello) en lekker chillen naderhand, vind het erg leuk om te lezen maar niets voor mij al die pelgrims met hun behoeftes....
    Neem je die baby niet mee naar huis maartje ? Die mag je alleen maar lenen voor op de foto !

    Grapje..

    Groetjes en goed uit kijken daar geniet er maar lekker van want voordat jullie het weten zijn die weken alweer voorbij.....
    Ik volg jullie reis hier mooi op deze website.

    groetjes,
    jacqueline
    niels
    floortje
    isabel
    spock

  • 16 Juli 2009 - 13:18

    Frank:

    He die Maartje en John

    Het ziet er allemaal weer erg mooi uit, beetje warm lijkt het me wel, zeker als het boven de 40gr komt.
    Hier in het Hollandse allemaal nog super. Ik wilde ook nog ff melden dat ik net mijn laatste her heb gehaald,dus nu dan ook echt geslaagd ben.
    Nou geniet er van en ik zie de reisverslagen wel weer tegemoet.
    Grzt Frank

  • 17 Juli 2009 - 10:47

    De De Vriesjes:

    He lieverds!

    Oh, wat zijn wij weer jaloers!!!
    Door jullie verhaal zijn wij in gedachten ook weer even op vakantie. Nu weer wachten op het volgende verhaal om weer even dat vakantiemoment te beleven. Geniet ervan, maar dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen, toch!?
    Hier gaat alles goed. Wij genieten volop van ons moppie. Ze doet het erg goed. Ze kijkt al erg goed de wijde wereld in met erge GROTE ogen, erg grappig.

    Dikke kus en knuffel van ons.

  • 18 Juli 2009 - 07:18

    Monique:

    Ik krijg weer helemaal reiskriebels als ik die foto's zie maar het zal er de komende jaren niet van komen. Geniet ervan!
    Groeten Monique

  • 19 Juli 2009 - 19:53

    Papa En Mary:

    hoi Maartje en John

    Mooie foto's uit dat hete land. Het lijkt erop dat jullie weer aardig moeten survivallen met die hitte en de omstandigheden daar.Ik hoop dat jullie intussen in een wat koeler en rustiger gebied terechtgekomen zijn.wij wensen jullie een goede voortzetting van jullie vakantie en kijken uit naar een volgende berichtgeving. Pas goed op julliezelf!

  • 20 Juli 2009 - 17:50

    Broeder Paul:

    Hé Hallo Daar In Heul Ver Weg!!
    Ziet er goed uit, geniet er maar van, hier moeten we het weer eens met veel minder goed weer doen*(^/@:(..
    He John, nog ff laten weten, 't is weer gelukt, weer een 9!
    Veul Plezier
    Gr Paulus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Maartje

Nepal Tibet China Nieuw Zeeland Maleisie/Borneo India Thailand Indonesie Fililipijnen

Actief sinds 23 Nov. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 55750

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2001 - 31 December 2014

Discover the World

Landen bezocht: