Pink and Blue city - Reisverslag uit Delhi, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Pink and Blue city - Reisverslag uit Delhi, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Pink and Blue city

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

21 Juli 2009 | India, Delhi

Hallo allemaal,

Afgelopen week zijn we eerst naar Jaipur (roze stad) geweest.
Een grote vieze stad maar met wel een paar mooie bezienswaardigheden.
We hebben een paar Maharadja paleizen bezocht, en we zijn naar Amberfort net buiten Jaipur geweest wat erg mooi was.
John was in Jaipur ziek (diarree) geworden, dus maar niet te lang gewacht en begonnen met antibiotica. Na 3 dagen was hij weer helemaal fit (en een kilootje lichter!!!!!!)
Toen de trein naar Jodhpur (de blauwe stad). Echt de meest gave stad van Radjastan vinden wij.
We kwamen rond 18.00 uur 's avonds aan in een heel mooi Havelli guesthouse met op het dakterras een mooi uitzicht over het fort en de blauwe stad.
We verbleven in de oude stad met hele smalle straatjes waar het krioelt van verkeer, mensen en dieren. De kinderen vermaken zich 's avonds met op het dak van hun huizen te vliegeren en elkaars vlieger naar beneden te halen. Het was net alsof we in het boek van de vliegeraar waren gestapt. Diezelfde avond een flinke onweersbui gehad, was gaaf omdat de bliksem steeds het fort boven de stad verlichte.
De dag erna zijn we naar het fort gegaan, echt heel erg mooi en romantisch. Er schijnt nog steeds een Maharadja te wonen maar die laat zich niet zien.
We hebben ook nog een dag een village tour gedaan. Buiten Jodhpur verschillende stammen bezocht die op weer allemaal een verschillende manier leven (overleven).
Ook hebben we bij een stam een opiumritueel bijgewoond. Dit is hier illegaal maar de opiumteelt word nog toegestaan voor het maken van medicijnen. Veel mensen buiten de stad gebruiken het nog steeds. Dit was ook goed te zien aan de mensen.
Je mocht het zelf ook proberen maar dat hebben we maar niet gedaan.
We hebben nog een keertje heel romantisch 's avonds boven op het fort gegeten met een mooie zonsondergang.
Gisteren zijn we naar een luxe resort gegaan om te zwemmen, heerlijk een dagje relaxed zonder herrie aan je oren.
Wij hebben het vakantie gevoel weer helemaal te pakken. We zijn blij dat er niet veel regen valt, maar 2 keer 1 uur. Daardoor zijn de temperaturen hier dus wel hoger en nog steeds rond de 35 a 40 graden.
De Indiers zelf zijn geprikkelder omdat het maar niet gaat regen. Er ontstaan ook grote problemen door als er niet genoeg water valt.
Als er dan een bui valt worden de mensen helemaal gek en blij. Ze gaan op straat in de plassen zitten!!!
Vannacht hebben we een nachttrein terug naar Delhi genomen. Hier zijn we vandaag 1 dag en vliegen morgen om 11.15 uur naar Srinagar Kasjmir.
We gaan de komende 2 weken de Himalaya in dus daar is het vast wat koeler.
Geen zorgen over Kasjmir want het is nu veilig om naar toe tegaan!

We proberen nu om veel mooie foto's te uploaden!

Liefs John en Maartje

PS: Frankie en Paul superrrr gedaan!!!!

Iedereen die nu ook bijna op vakantie gaat, heel veel plezier!!!

Bedankt voor alle leuke berichtjes!

• 21 Juli 2009 - 08:37

Juan, Vera ,anne:

Hallo luitjes,

Wat een prachtige foto's!
    En wat een heerlijk zwembad voor jullie helemaal alleen.Uit het verslag blijkt dat jullie het weer geweldig naar jullie zin hebben. He Maartje ik had toch zeker wel gedacht dat je dat met die opium even had uit willen proberen.Nou dan hier mijn verslagje; donderdag hebben ik en Jacqueline de paardrijles gemist we waren 10 minuten te laat. Annemiek had voor niks onze paarden opgezadeld. Toen zijn wij om 21.00 uur mee naar buiten gegaan er was echt niks aan. Dat mens wat Gitty z'n paard altijd overneemt wilde niet meer galloperen. Weet je wel die autistisch is (tenminste dat denken jullie). Annemiek had wel leuk gereden die was met die waar ik niet meer mee naar buiten wil meegeweest en had het goed naar haar zin gehad. Donderdag rijden we voor de laatste keer en dan gaat het dicht dus je hebt nog 1 verslagje van mij tegoed. Heel veel plezier daar en avontuurs ze. Groetjes Vera, Juan en Anne

• 21 Juli 2009 - 08:47

Eric+Carin&Esmee:

Hey lieverds,

wat maken jullie weer een mooie en leuke dingen mee! Om jaloers op te worden! Dat luxe zwembad, echt gaaf. Gelukkig dat John weer beter is. Hij zal zich zwaar klote hebben gevoeld. Volgens mij is hij altijd een keer aan de dunne als jullie op vakantie zijn? Mooie foto's en een leuk verhaal. Maar wat zal het warm zijn! Pfff, moet er niet aan denken.
    Hier is het ook mooi weer, niet te warm en niet te koud. Met af en toe een heerlijke bui in de nacht.
    Hoe gaat het met jou met het niet meer roken? Met ons gaat het boven verwachting erg goed. Nu precies 1 week en 2 dagen gestopt. Afgelopen zondag één haaltje genomen om te kijken hoe dat ook alweer was, maar ik vond het echt smerig en werd onwijs duizelig! Dus dat doe ik niet gauw meer. En Esmee heeft net de kinderziekte
    "Krentenbaard" achter de rug. Echt onwijs zielig. Grote vieze schaafwonden met pus en vellen. Van de dokter 3 verschillende zalfjes gekregen en die hielpen. Binnen 3 dagen zag je echt verandering. Eén van de jongens van Leon em Mariska hebben het ook 2 jaar geleden gehad. Misschien dat je dat nog weet. Nou ik ga me aankleden en zo naar de verjaardag van de vader van Eric.
    Nog héél véél plezier en doe voorzichtig!
    Liefs van Eric en Carin en een dikke kus en knuffel van Esmee xxxx

• 21 Juli 2009 - 11:38

Henny:

Mooie foto's!Als ik dat eten zie loopt het water me spontaan in de mond, alleen al door de herinnering!
    Ik heb nog eens in m'n foto albums gekeken, maar jullie hadden natuurlijk zelf ook al wel gezien dat je naar Dharamsala {daar woont de Dalai Lama}en Leh moet gaan, probeer ook naar de gouden tempel in Amritsar te gaan, die vond ik echt de moeite waard.

• 21 Juli 2009 - 15:06

Gieke, Martijn & Jas:

Ja, wij weten het zeker!!! Wij moeten ook naar India. Nóg een land op ons reislijstje voor over een paar jaar.
    Hopelijk is dit de eerste en laatste keer voor John dat hij 'ziek' is, niks is zo vervelend als dat. Helaas niet veel aan te doen. Succes, John!
    Hier nog steeds alles goed. Ik heb vandaag voor het eerst in 2 maanden auto gereden en dat viel eerlijk gezegd niet mee: kleine stukjes dan maar. Nog een paar dagen en dan is Martijn lekker thuis: genieten!

Dikke X en knuf van ons!

• 21 Juli 2009 - 20:13

Imke:

Hey John en Maartje,

Wat fijn om te lezen dat jullie je nog steeds goed vermaken daar in India! Mooie foto's ook,en dat tafeltje gedekt voor jullie! Neeltje is trouwens afgelopen zaterdag bevallen van een mooie dochter, Nikki! En Lisette, die leuke (ex) collega komt v.a eind september weer terug op de afdeling werken. Gezellig! Heel veel plezier nog en ik hoor snel weer van jullie.

X Imke

• 21 Juli 2009 - 21:02

Annet:

halloo! ook van mijn kant uit...mooi reisverslag en geweldige foto's!!
    Veel plezier jullie...and....take good care!

• 22 Juli 2009 - 08:38

Annemiek:

Ha Maartje en John,
    Leuk om weer jullie verhalen te lezen het is weer gaaf! Volgens mij kunnen jullie vandaag de zonsverduistering gaan meemaken, maak daar ook maar mooie foto's van.

Zoals Veer al vertelde had ik vorige week wel een leuke les, alleen het paard van Maarten ging zo sloom dat we niet echt hrd hebben gegalopeerd. Ik ga vanmiddag met mijn werk paardrijden en ik heb met Anique overlegd en ik mag met mijn jongere buiten rijden. Ik heb nog wel een verdrietig bericht. gisteren is Louis overleden, hij had een maagbloeding ten gevolge van een stuk tapijt dat hij had gegeten. Hij was helemaal uitgedroogd en ze hebben hem gisteren met spoed geopereerd. De operatie was goed gegaan maar hij is na de operatie tijdens het bijkomen toch overleden.

groetjes raim en Annemiek

• 22 Juli 2009 - 09:54

Mary:

Hoi John en Maartje,
    Zo te zien en te lezen hebben jullie het daar enorm naar jullie zin. Prachtige foto's en super om daar zo romatisch te eten helemaal alleen voor jullie? Ik ben benieuwd naar het volgende verslag. x Mary

• 22 Juli 2009 - 10:16

Sander Van Asten:

Hallo luitjes!
    Ziet er allemaal weer erug mooi en avontuurlijk uit!
    Geniet er maar lekker van, hier alles z'n gangetje, Kirsten slaapt alleen weinig snachts (met die 2 meiden van ons) Ik slaap goed, ha ha ha gemeen he!
    Heel veel groetjes van ons Sander, Kirsten, Charlie en kleine Mia!

• 22 Juli 2009 - 13:39

Claudia:

Heej,

Jullie vermaken je goed daar zo te lezen. Wij maar werken hier. Leuk om ff op de hoogte te zijn. Ben voorzichtig en geniet er nog van!

liefs,
    claud je "ouwe" collegaatje hihi

• 22 Juli 2009 - 13:53

Gieke:

Hoe was de zonsverduistering bij jullie?
    We zagen het vanochtend op televisie en daar gaven ze aan dat het o.a. in India te zien was, we moesten gelijk aan jullie denken.

XXXX

• 22 Juli 2009 - 18:07

Gerrit En Elly Olie:

hoy maartje en john
    net jullie foto's en verslag gelezen. fantasties wat jullie weer allemaal zien. john rustig aan en luitjes geniet er van.
    groetjes van ons .

• 22 Juli 2009 - 19:53

Mama En Ad:

Hoi Maartje en John,
    Prachtige foto's weer!
    Jullie vermaken je daar weer prima, zo te zien.
    Jammer dat ik gisteren niet thuis was toen je belde; Ad zei dat jullie je reisplannen hadden gewijzigd, naar Thailand dus!
    Ingrid vertelde me vanmiddag dat dat 1 van hun toplanden was; ze gaan zeker nog een keer terug!
    Nog veel plezier en we kijken uit naar jullie volgend reisverslag; heel leuk steeds om te lezen!
    Veel liefs,
    Ad en Mama

• 22 Juli 2009 - 20:11

Lisette En Patrick:

Ha buurtjes,

Wat een gave foto's, het is er wel heel erg druk zo te zien maar zoals we kunnen lezen hebben jullie het heel erg naar je zin. John heeft toch ook altijd pech in de vakantie, hopelijk is dit de laatste keer geweest. nou nog heel veel plezier en tot hoors.

Dikke kus en knuffels van Patrick, Lisette, Mike en Nick
    xxxxxxxxxxxxx'ssssssssss

• 22 Juli 2009 - 20:49

Lianne:

hey samen!
    Het ziet er weer allemaal geweldig mooi en kleurrijk uit!leuk jullie weer te volgen..nog veel avontuur en plezier, jullie hebben nog een mooie tijd te gaan!
    groetjes Lianne