We Love Koh Tao! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu We Love Koh Tao! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

We Love Koh Tao!

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

01 Augustus 2009 | Thailand, Koh Tao

Hallo allemaal,

Hier volgt weer een update van ons vanuit het geweldige Thailand!
We zitten nu precies een week op het eiland Koh Tao.
Hier hadden we van te voren mail contact gehad met een duikschool, dus hier aangekomen daar naar toe gegaan en via hun een bungalow geregeld vlakbij de duikschool en strand.
De eigenaar is een Nederlander Robert, een super toffe gast. Verder werken er nog een aantal andere duikinstructeurs en divemasters. Het is een kleine duikschool maar wel een hele gezellige.
We hadden eigenlijk meteen al besloten dat we onze Advance open water cursus gingen doen. Dat is een vervolgcursus op de Open water die we 2 jaar geleden op Maleisie hadden gedaan. Het voordeel van Advance is dat je meer duikmogelijkheden krijgt en dat het weer een stukje ervaring is met nieuwe dingen.
We zijn daar afgelopen zondag mee gestart samen met nog 2 Nederlandse jongens Rob en Marcel wat dus een gezellige boel was op de boot!
Van Robert zelf hebben we les gehad en we hebben 5 specifieke duiken gemaakt:
Drijfvermogen, Navigatie, een diepduik tot 30 meter, Fotografie, en een nachtduik!!
Dat laatste is toch wel heel apart als het donker is en je met een zaklamp zoekt naar leven onder water. Daarnaast hebben we nog een aantal funduiken gemaakt en hebben we veel mooie vissen gezien!! O.a voor diegene die het interesseert: Barracuda's, Blue spotted stingray, Pufferfish, Schorpionfish, Moray's, big groupers, Triggerfish, Angelfish, Butterflyfish, Batfish, en ook nog wat grote scholen met kleinere vissen. Het duiken hier is ideaal om wat meer ervaring op te doen. Het kan niet tippen aan het duiken in Maleisie waar ook het zicht veel beter is maar het is toch ook wel erg leuk hier.
Mede omdat hier op het eiland veel leuke dingen zijn te doen.
Naast het duiken zijn we een aantal keren naar andere baaitjes en stranden geweest om te zwemmen die erg mooi zijn. Leuke restaurantjes met heerlijk goedkoop eten, we hebben ons een paar keer heerlijk laten masseren een Thaise massage en een Aloe Vera massage die geweldig is tegen zonnenbrand want fikken doe je hier.
We hebben de afgelopen week geen druppel regen gehad maar het is super lekker warm weer hier en veel zon terwijl het ook in Thailand regenseizoen is.
Verder hebben we nog met een groepje van de duikschool een barbeque gehad. Dit houd in dat je kleine barbeque's op je tafel krijgt, dus aan het einde van de avond ben je zelf ook geroosterd en gerookt!!!
Dan hebben we ook nog de beruchte Castle Party die hier om de paar weken gegeven word op het eiland. Dat is dus een leuk feestje dat gegeven word in een openlucht disco die wat lijkt op een kasteel.
Hier kun je buckets bestellen met je drank erin. Dus John ging samen met nog een paar anderen aan de Buckets met Thaise rum / cola/ en redbull. Dit drink je dus uit een emmertje met rietjes!!! Nou dat heeft hij en ik dus ook geweten!!!! HAHAHA.
Een dag later had John dus een Buckethead!!
Die nacht was in ieder geval erg lachen.
Verder hebben we bij onze bungalow nog een huiskat die steeds bij ons op de mat ligt, erg lief. Ook hebben we een onderbuurman gehad die lijkt op een beer. Tenminste deze geluiden maakt hij als hij zijn dagelijkse fles vodka op heeft gedronken. Ook vond hij het erg grappig om naakt rond te lopen, nou geloof me je ziet het liever niet. Dus hier hebben we maar iets van gezegt.
Het blijft verder een vreemd gezicht om westerse mannen die een Thaise hebben opgedoken en hiermee rondreizen. Of wanhopig op zoek zijn naar een Thaise dame.
Verder blijft het hier altijd de vraag of het een vrouw is of een ladyboy?!

Het is in ieder geval heerlijk ontspannen hier op Koh Tao, het enige waar je je zorgen om hoeft te maken is dat je niet aangereden word door een scooter of een kokosnoot op je hoofd krijgt.
Nou het is weer een heel verhaal geworden.
Vanavond gaan we nog met Rob en Marcel wat eten en even afscheid nemen op de duikschool en dan gaan we morgen met de boot en bus naar Koh Phi Phi. Dit eiland ligt aan de westkust van Thailand en heeft mogelijk wat meer last van het regenseizoen maar dat zullen we dan wel ondervinden. Dit eiland is ook bekend van de film de Beach met Leonardo di Caprio!

Tot de volgende keer!!
Iedereen die nog op vakantie gaat, Have Fun!!

Liefs John en Maartje

• 01 Augustus 2009 - 10:42

Noes En Chiel:

O, dat klinkt goed allemaal. Ook verdacht herkenbaar ;-) Blij te horen dat het duiken allemaal goed is gegaan! Volgende keer kunnen we dus een keer met zijn 4e! X ons

• 01 Augustus 2009 - 10:50

Henny:

Hier in Eindhoven is het kermis, ook leuk!
    Vanavond naar het feest van Rob, en verder....ach...gewoon werken en een beetje genieten van het mooie weer.

• 01 Augustus 2009 - 11:44

Monique:

Oh.... wat klinkt dat toch allemaal weer lekker. Krijg weer helemaal zin om te duiken als ik dit lees. We houden het vandaag maar bij de kermis.

• 01 Augustus 2009 - 11:51

Mama En Ad:

Geweldig zeg wat jullie allemaal meemaken en zien!!!
    Een heel leuk reisverslag. We zullen het missen de komende weken maar des te meer hebben jullie ons nadien weer te vertellen.
    Zo, wij gaan over ong. 1 uurtje op vakantie, heerlijk!
    Jullie ook nog heel veel plezier!
    Liefs, mama en Ad

• 01 Augustus 2009 - 14:15

Middag Team :

heeeeeee luitjes!
    Wat een prachtige foto's toch weer!!..vooral van die vissen..jullie zien er ook heerlijk relax uit..da's mooi want dan kun je er bij terugkomst weer flink tegen aan..geniet er nog maar van...... Veel groetjes Frankie, Tony en Annet

• 01 Augustus 2009 - 17:22

Annemiek:

Ha die Maart en John, heerlijk zo'n relaxte vakantie. Jullie zullen wel zwart zijn geworden ondertussen. Ik geniet weer met volle teugen van jullie verhalen.

Liefs

• 01 Augustus 2009 - 20:21

Jolen:

heeeeeey vakantie gangers, ziet er echt super uit volgend jar willen wij toch ook zoiets gaan doen.

onz poesje is bevallen van 4 prachtige kittens echt supen lief.

xxx jolen en ruud

• 01 Augustus 2009 - 20:23

De Bommeltjes:

Hallo Lieverds, wat zien het er gaaf uit op de foto's...en het klinkt goed hoor...zo hoort vakantie te zijn. Nou, wij hebben de auto net ingepakt, hij zit hartstikke vol. Gaan zo nog ff douchen een paar uurtjes slapen en dan om 3.00 uur richting France...waar we hopelijk ook zo'n leuke vakantie zullen krijgen...maar dat komt wel goed...Nou, dikke kus en nog veel plezier...

• 02 Augustus 2009 - 08:14

G&M&J:

Sawadee!
    Nou, jullie vermaken je daar wel! Voor ons zit er veel herkenning in jullie verhaal (m.u.v. het duiken) en foto's, leuk! Geniet ervan!
    Wij gaan ook nog een aantal dagen weg naar een camping, ff er tussenuit.
    Dikke X en knuffel van ons en een extra knuffeltje van Jasmijn.

• 04 Augustus 2009 - 08:14

Luc& Astrid:

wat een geweldige foto's!! lijkt me heerlijk om zo'n uitzicht te hebben! (op de buurman na dan!)
    hier wordt het ook weer wat warmer we gaan deze week voor de 30 graden!! Nog paar dagen werken en ook wij vakantie, heb het helemaal gehad!! Maar ondertussen geniet ik gewoon van jullie verhalen en foto's, dat maakt veel goed!
    Liefs en tot snel

• 04 Augustus 2009 - 11:47

Jacqueline En Niels:

hoi maartje en john,

goh klinkt allemaal weer supergaaf wat jullie mee maken daar ! ben gewoon een beetje jaloers op jullie lekker duiken en dan zo'n leuke buurman lachen zeg....
    wij gaan a.s zondag vertrekken naar turkije ben benieuwd heb vorige week foto's gezien van het huis waar we naar toe gaan nou dat zag er prima uit en daar kunnen wij het wel volhouden !
    Nou als je niet meer schrijft voor deze tijd wens ik jullie daar nog veel plezier en geniet er maar lekker van ! Zie je dan begin september weer terug !

Groetjes,
    Jacqueline (en niels)

• 04 Augustus 2009 - 19:09

Imke:

Hey Sister!

Ben vandaag bij jullie geweest. Post gesorteerd en de voor- en achtertuin gesproeid. Tis hier nou ook zonnig en warm! Mama en Ad zijn zaterdag op vakantie gegaan. Nog geen smsje ontvangen, maar het zal vast wel goed gaan met ze. Ben benieuwd of het ons mam uberhaubt wel lukt om te smsen, want ik ben d'r denk ik wel een half uur mee bezig geweest om het haar uit te leggen hoe het moet. De oudjes van tegenwoordig! Mooi hoor aar in Thailand, en natuurlijk weer gezellige mensen ontmoet. En die leuke buurman, gatverdamme! Nou nog heel veel plezier maar weer en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!

X van je zus (en ja John, voor jou natuurlijk ook 1!)

• 04 Augustus 2009 - 23:44

Ilona:

Sawadee John en Maartje,
    `kzag de titel van jullie bericht in mijn mailbox, voordat ik onze eigen waarbenjij.nu weer wilde bijwerken. Koh Toa, leuk! Daar hebben we vorig jaar een 3-daagse live aboard gedaan met 9 duiken.
    Heb vandaag gedoken in Mexico en morgen in de Cenotes (grotten). Spannend...
    Veel plezier nog in Thailand!
    groetjes Ilona (en Bart)

• 05 Augustus 2009 - 16:32

Evelien:

hey

Wat mooi zeg daar. En dat duiken is zeker ook heel leuk? Prachtige vissen in iedergeval.
    Hier is het ook heerlijk weer. Wij moeten nog even wachten op onze vakantie (28 aug).
    Nog heel veel plezier.

groetjes

• 07 Augustus 2009 - 10:29

Martien En Noortje:

He buurtjes,
    We hoorde van Leo dat jullie reisschema enigzins gewijzigd was en dachten toen, even een kijkje nemen op de site. Begrijpelijk dat jullie de Kabouterberg niet missen, met al dat moois daar. Nog heeel veel plezier!

• 07 Augustus 2009 - 21:29

Arno & Karin:

Ja, MAKKUM kan niet tippen aan jullie verhalen en mooie foto's maar we hebben het er weer heel fijn gehad ! We zijn helaas weer thuis.
    Jullie nog heel veel plezier en stuur nog maar veel mooie foto's

Groetjes van Arno, Karin & kids

• 10 Augustus 2009 - 02:53

Rob:

Euh John (en Maartje),

Je mag best nog wel wat bij kleuren en je hebt nog geen last gehad van de racekak, zo te zien. Dat wordt weer fietsen als ge thuis bent. Tis hier wel relaxed in the nightshift. Tot vrijdag.

Gr.

Rob