Koh Phi Phi en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi en Bangkok

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

11 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Ons laatste berichtje vanuit Thailand want morgen vertrekken we weer naar Nederland. We hebben een lange reis voor de boeg want morgen moeten we al vroeg uit de stad vertrekken omdat het de verjaardag van de koningin is hier. Die Thaien zijn helemaal gek van de koning en koningin hier dus morgen hier een dolle boel. Overal zijn voorbereidingen aan de gang.
We vliegen eerst nog naar India Delhi, dan naar Zurich en dan naar Brussel.

Maar eerst nog even vertellen wat we nog hebben meegemaakt de afgelopen week.
Onze laatste avond met Rob en Marcel op Koh Tao was erg lachen, eerst wat gegeten en daarna zijn we naar een bowlingbaan gegaan.
Echt lachen want achter de kegels zit een Thai die de ballen terug gooit en de kegels weer recht zet. Het was dus niet raak de kegels maar de Thai!!
De baan was schots en scheef en zelfs de bal kwam af en toe weer terug uit de goot op de baan?!
Maar Maartje was ineens heel erg goed in bowlen hier in Thailand en won dus van de 3 mannen!!
Daarna zijn we met de boot en bus naar Krabi gegaan in het zuid westen.
Daar hebben we 1 nachtje geslapen en heerlijk gegeten op de nightmarket.
Toen met de boot naar eiland Koh Phi Phi, we zijn daar naar long beach gegaan een mooi strand wat alleen bereikbaar is met longtailboot of 45 min lopen door de jungle.
We zijn er 5 dagen gebleven, strandjes verkend, gesnorkeld en Maartje heeft 1 dag nog gedoken. John had helaas nog teveel last van zijn oren.
Die dag van het duiken was het storm, hoge golven en op het eiland waaide een dak van een strandtent eraf en de strandstoelen de straatjes in.
Onder water had je er niet zoveel last van en het was daar erg gaaf!!
Er kwam een grote schildpad op me af zwemmen ik moest er gewoon voor aan de kant dat was echt kikken.
Ik heb 2 duiken gemaakt met alleen een instructeur ook dat was relaxed.
Verder nog heel veel nemo's gezien en andere vissen.
Koh Phi Phi is een mooi eiland maar er zijn erg veel toeristen en dan vooral Engelsen, soms wel luid irritant aanwezig.
Na Phi Phi zijn we een dagje in Ao Nang geweest een kustplaatsje waar ze veel leuke winkeltjes hadden dus daar hebben we leuke souveniers gekocht.
Toen nog een nachtje terug naar Krabi omdat we daar de nachtbus naar Bangkok moesten hebben.
We hebben in Krabi nog een middagje met de scooter rond gereden en buiten Krabi een mooie grot tempel bezocht.
Gisteren ochtend kwamen we aan in Bangkok om half 6. Wat je hier dan in de toeristen straten ziet zijn zatte westerse mannen die op straat zitten en liggen en besprongen worden door thaise (man)vrouwtjes.
Verder hier wat tempels bezocht en zijn naar grote shoppingcentra's geweest.
We hebben een heerlijke afwisselende vakantie gehad maar hebben ook weer zin om naar huis toe te komen.
3 Weken Thailand is voor ons genoeg.

We zien jullie weer snel, bedankt allemaal voor de leuke reacties is erg leuk om te lezen!!!

Oja, geen foto's dit keer want na de vorige keer zijn we er een aantal kwijt geraakt.

Liefs John en Maartje

• 11 Augustus 2009 - 10:19

G&M&J:

Jeetje, wat gaat de tijd toch snel! Alweer het einde van jullie vakantie.
    Het was weer leuk om de verhalen te lezen en in gedachten ook weer even terug te zijn...wij willen terug!
    We zien elkaar weer snel, je zal Jasmijn haast niet meer terug herkennen. Het gaat erg snel allemaal.
    Dikke kus en knuffel van ons. xxxxxxxxxxxxxxx

• 11 Augustus 2009 - 15:43

Martien Kanen:

john, je bent nog erg wit! ik ben zo bruin als een neger nadat ik m'n huis geschilderd heb!