Bergen, Gletsjers, meren en zandvliegen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Bergen, Gletsjers, meren en zandvliegen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Bergen, Gletsjers, meren en zandvliegen

Door: Maartje en John

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

05 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo allemaal,

Allereerst weer heel erg bedankt voor jullie reacties. Is echt leuk om te zien dat zoveel mensen ons volgen!
Hier gaat het nog steeds super.
Vorige week woensdag was het de hele dag slecht weer. Zijn naar Franz Josef gereden, en hadden een hele mooie camping in het regenwoud uitgezocht. Alleen door al die regen stond de camping 's avonds blank. Beetje gekaart en gerelaxed in het campertje.
Volgende dag super helder weer! Hebben een aantal gave trekkings gelopen in de buurt van de gletsjer en in een kiwi reservaat. (alleen geen kiwi te zien)
Komen we eind van de middag terug op de camping en wie zit daar in het zonnetje: Jawel, Leonie (een collega van John) en Rianne. 's Avonds hebben we lekker geborreld, spaghetti gegeten en bijgekletst. Was erg gezellig. De volgende dag hadden we een icehike geboekt op de Franz Josef gletsjer. We hebben 6 uur op en in de gletsjer gelopen en dit was echt SUPER VET!!!!
Het gaafste tot nu toe. Je krijgt boots en ijzers eronder, en een ijspriem. We waren met een klein groepje. Onze gids Mike, hield van het avontuur en koos steeds de moeilijkste weg. Hij heeft zelfs een paar keer een plug in het ijs vastgemaakt met daaraan een touw, en dan ga je super steil zo'n 15 meter omlaag echt VET. Ook nog door ijsgrotten gegaan. Soms moet je er door heen en dat past dan bijna niet.
Aan het eind van de dag moe en voldaan op het terrasje in de zon een biertje met Leonie en Rianne. Er hing ook echt een wintersport sfeertje in dat dorpje.
De ochtend later afscheid genomen en verder gecruised naar het zuiden. Eerst nog even bij de Fox gletsjer gaan kijken. Ook weer een hele mooie rit door het westland N.P. mooie bergen, meren. Af en toe eruit om te lopen.
De Haast pass over en daar de Mount Cook gezien en de Mount Aspering, prachtig die besneeuwde bergtoppen in de zon. Verder op door het regenwoud gelopen naar de blue pools, echt niet normaal wat een helder water, zie de foto.
Doorgereden naar Wanaka, wat aan een meer ligt.
Echt een heel leuk plaatsje, wat een uitzicht.
Zijn naar het Puzzling world geweest, was wel grappig. (zou iets voor Ad geweest zijn).
Een heel groot labyrint, en verbeeldingruimtes. En heel veel puzzles.
's Middags lekker bij het meer gelegen want wat is het de afgelopen dagen heet hier. Je fikt de camper om 8.00 uur 's ochtends uit. We hebben gisteren echt heerlijk gegeten bij de Thai in Wanaka.(na de Italiaan, de Turk, de Indier, de chinees, de fish and chips en de mac donalds oja en de bbq was dit toch echt het lekkerst) Vanochtend gaan paardrijden in de Cardorba vallei. Even uitgebreid verslag aan mijn paardenvrienden. Het was super, ze hadden appaloosa paarden en western zadels, zit echt heerlijk relaxed. We hadden gezegt dat John ook ervaring had, dus heerlijk galloperen en draven tussen de schapen en heel mooi landschap. Af en toe door het water en over beekjes springen. John deed het super goed, hij zou zo met ons mee kunnen. John z'n paard heette Smoke, en mijne Pocahontas, lachen he.
John vond het ook leuk, misschien dat we ergens nog een keer gaan.
Vanmiddag naar Queenstown gereden de stad in Nieuw Zeeland met de adrenaline activiteiten. Dus gaan we hier de komende 2 dagen leuke dingen doen, actie in de tent!!!!!!
Zo nog even de foto's, en dadelijk naar de supermarkt voor de bbq, wat een leven he!

Oja Henny jij zou het hier ook mooi vinden, moet alleen wel wat kilometertjes rijden.
En doe Aadje de groeten van ons.

Vera: super he op Mahara rijden!

Het enige nadeel tot nu toe zijn de zandvliegen, wat een ...beesten. Ze zijn er dag en nacht, en je krijgt grote bulten met name op je benen, die zo erg jeuken dagen lang, en niets helpt.

Dikke kus John en Maartje

• 05 Februari 2007 - 08:06

Monique:

Hey hallo! Laat ik ook eens wat van me horen. Grappig dat jullie Leo en Rianne tegen zijn gekomen! Gave foto's, lekker actieve reis zo te zien. Veel plezier nog, Grz. Monique. Moniquevankol@hotmail.com

• 05 Februari 2007 - 08:11

Monique:

Oh ja, Feyenoord heeft zondag niet voldoende z'n best gedaan tegen Ajax, John. Na de Nederlaag tegen AZ staat PSV der weer niet zo best voor. Dadelijk krijgt Frank nog hoop!!! Ha ha

• 05 Februari 2007 - 10:05

Luc & Astrid:

Hey hallo,
    Ziet er weer erg goed uit! Dat icehiken lijkt me erg gaaf! Maar wat een temperatuursverschil lijkt me dat! Wel erg mooie foto's! Is goed van jullie af te lezen dat jullie erg aan het genieten zijn! Veel plezier en tot snel en Maar ik mail je over het ziekenhuis morgen!!
    Liefs xxx

• 05 Februari 2007 - 10:46

Henny:

dat zijn inderdaad weer mooie foto's! kiwiland stond al op m'n lijstje voor de komende jaren. ga dan ook naar de cook eilanden {aitutaki}, vraag dat daar maar eens aan zo'n kiwi die kennen het wel!

• 05 Februari 2007 - 11:50

Twan B.:

Hoi Maartje en John.
    He Maartje, 'k had je toch een tip gegeven over de Sandflies (Dettol + olie).
    Veel plezier

• 05 Februari 2007 - 12:00

Mirjam:

ziet er weer super gaaf uit, en leest weer leuk. dus wachten op de nieuwe avonturen.
    oja, bij de kouden kooi; nena is eruit!!!
    groetjes mirjam

• 05 Februari 2007 - 17:29

Mama En Ad:

Hoi bofkonten,
    Wat geweldig mooi is het daar; echt supergaaf die foto's van die gletsjers!
    En dan weer lekker in het mooie weer beneden relaxen;
    echt een luizeleventje hebben jullie nu; ik ben benieuwd of jullie straks nog wel kunnen omschakelen!!!
    Een hele fijne reis verder en heel veel liefs van,
    Mama en Ad.

• 05 Februari 2007 - 19:35

Juan, Vera En Anne:

Wat een gave foto,s en wat leuk om jullie verslag weer te lezen. Het verslag van 31 januari heb ik nu pas binnen tegelijk met die van 5 februari (althans het mailtje dat er weer iets is op jullie side). Nog bedankt voor je sms fijn iets te horen van jou ik begin je aardig al te missen op de dinsdag. Nou belofte maakt schuld en die heb ik inmiddels niet meer zoals je al gehoord hebt. Het ging kei goed ik was wel stik zenuwachtig en stond natuurlijk meteen aan de overkant toen ik er net op zat (hij schrok heb ik weer)Verder heb ik met gemak linksom en rechtsom gegallopeerd. Ik was best wel trots. Ik zal de meiden morgen de groeten van jou doen want ik kreeg jou sms pas s'woendags. Jacqueline heeft trouwens afgelopen dinsdag ook weer gereden en gaat nu om de week mee. Nou geniet er maar van want je mist hier in Nederland geen ene malle moer. Tot schrijfs.

Groetjes Vera,Juan en Anne

• 05 Februari 2007 - 19:52

Martien En Noortje:

Woohhh die fotooo'ss!!!
    Vooral deze nu bij het ice hiken da's echt gaaf!
    Leuk om te lezen en te zien wat jullie daar allemaal meemaken. Wat is het dan toch saai hier!
    O ja, onze vakantie naar Thailand is ook geboekt, dus jullie boek komt nu echt goed van pas!

Nog veel plezier!

• 05 Februari 2007 - 21:38

Paul Van Der Meer:

Prachtige foto's en John je hebt een mooie zit op het paard ;-)

• 06 Februari 2007 - 02:19

Frank:

He daar ben ik dan ook weer!
    Tjonge het ziet er daar wel erg mooi uit zeg!
    Gekker moet 't toch niet worden eigenlijk he, zit je aan de andere kant van de wereld kom je nog je collega tegen!!

John: Ajax Kampioenen!!!

• 06 Februari 2007 - 03:01

Bart:

Dat Ice HIken heb ik ook gedaan in Franz Jozef! En ik had ook mike als gids!
    Wel heel toevallig! Nog veel plezier in N-Z! Groeten Bart

• 06 Februari 2007 - 09:01

Marcel En Petra:

Hoi hier een berichtje van ons er zitten weer prachtige plaatjes tussen!!
    Let voor ons straks in het warme gedeelte maar op of er mooie duikstekken zijn wie weet is nieuw zeeland ook wel een duikbestemming voor ons .
    DE mooiste aktiefoto tot nu toe vind ik John op een paard had ik echt nooit verwacht lol
    he have fun!!!!!

petra en marcel

• 06 Februari 2007 - 11:00

Astrid:

Gouden kooi update:
    Huub en Nathanael eruit; hebben gevochten.
    Ilona eruit, waarom weet ik nog niet, was het denk ik zat!! En Nena eruit; heeft Brian getrapt!!
    Groetjes en we houden je op de hoogte!!

• 06 Februari 2007 - 14:35

Janneke:

Wederom erg vette foto's en natuurlijk jullie verhalen. Ik kan niet wachten om daar ook de buurt te verkennen.
    Liefs

• 06 Februari 2007 - 20:43

Pascal:

God man wat een foto's Jullie later er in gras over groeien. Weet nu al wat we bij de volgende teamdag gaan doen!!! Nou ik ga maar WEER eens werken. De groetjes

• 06 Februari 2007 - 21:03

Lianne:

hoi,hallo,
    gaaf zeg die foto's echt ongelofelijk mooi..ech.. is deze vakantie ook geschikt voor kleine kinderen??!!!!!?? nee. wij houden het dan toch maar lekker simpel en passief!maar wel erg leuk te volgen wat julie allemaal zien en meemaken!! nog veel plezier..ook de groeten van Peet.
    Lianne

• 06 Februari 2007 - 22:17

Ha Moppies,:

Wat een ontzettend leuke foto's , we kunnen wel zien dat het daar super gaaf is. Vooral dat ice-hiken ziet er erg leuk uit.He, John jij op een paard, ziet er leuk uit. Met Nick en Mike gaat het erg goed.Ik denk niet dat je Nick nog terug zult kennen, hij verandert heel erg. Hij lijkt nu steeds meer op zijn broer.Hoe zit het met het roken??? Ben je gestopt (ik was zo benieuwd, sorry).Goede reis verder, geniet ervan.

Dikke kus van ons allemaal

• 08 Februari 2007 - 01:32

Leonie:

Queenstown is gaaf he! Ik ben super benieuwd wat jullie hier hebben gedaan. Ik ben gisteren uit een vliegtuig komen vallen! Echt zo gaaf! Veel plezier maar weer

• 08 Februari 2007 - 16:03

Jos Van Bree:

Ha Maartje en john,
    Tjee, wat een avonturen zijn jullie aan het beleven. Ik krijg er zin in als ik het lees. Leuk dat je met leonie daar nog samen een wijntje gedronken hebt!
    Ik ben straks erg benieuwd naar jullie belevenissen in Borneo. Ga daar in maart duiken op Sipadan.
    Groetjes en geniet ze!
    Jos

• 08 Februari 2007 - 16:22

Papa En Mary:

Hallo Maartje en John,
    Wat een prachtige reis maken jullie.Schitterend die natuur.Ja, ijsklimmen is echt gaaf, heb ik ook wel eens gedaan in Zwitserland. Het is vandaag hier ook winters er is behoorlijk wat sneeuw gevallen, maar morgen gaat het al weer dooien. Dan gaan we over een week maar zelf naar de sneeuw toe hoewel er niet echt veel in de wintersportgebieden ligt. Hopelijk gaat het daar komende week ook nog sneeuwen. Mary en ik gaan met carnaval weer alleen skien want Ian en Hanneke kunnen niet mee.Hanneke is een paar weken geleden op de fiets door een auto aangereden en heeft daar een dikke knie aan overgehouden en is er afgelopen week nog een keer op gevallen. En Ian is gisteren voor de tweede keer in een paar weken aan nierstenen geopereerd eerst aan de ene kant en gisteren aan de andere. Met ons gaat het verder heel goed en Mary heeft het erg naar de zin met haar nieuwe baan.Wij wensen jullie een fijne voortzetting van jullie reis en geniet er van.
    Groetjes papa en Mary.

• 10 Februari 2007 - 19:21

Je Peetouders:

hallo john en maartje,
    We hebben net de foto's gezien. Ze zien er geweldig uit. We kunnen goed voorstellen dat het een fantastische ervaring is voor jullie.
    Vanavond zijn we bij ons (ome Theo) voor een logeerpartijtje.
    Overigens heb ik mijn verjaardag speciaal voor jullie verzet naar 9 juni. Dus dan verwachten we jullie.

Van up here veel groetjes naar downunder.

Tante ieke, Ome Johan, Tante Han, Ome Theo, Floris, Julia, Sebastiaan en Sem

p.s.Nog even over de sport. Ze hebben al schrik in Eindhoven (zie andere mails) dus wanneer jullie terug komen, staan wij weer aan kop.