Thailand! - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Thailand! - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Thailand!

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

24 Juli 2009 | Thailand, Cha-am

Hallo allemaal,

Thailand??????? We horen jullie denken, maar yep we zitten in Thailand.
Hoe dat zo gekomen is ging als volgt.
Afgelopen maandag waren we in Delhi, bloedheet en veel geirriteerde Indiers om ons heen.
De moesson blijft weg en daardoor is het met de hitte niet om uit te houden. De gevoelstemperatuur is 43 graden. Dus we gingen van airco ruimte naar airco ruimte (winkels en internet cafe).
We zouden de volgende ochtend naar Kasjmir vliegen en om 8.00 uur zou een taxi ons ophalen.
We zaten die maandag avond om 22.00 uur zwetend onder een fan op onze kamer een potje te kaarten en kletste over wat we na de bergen nog in India gingen zien.
Dat werd al moeilijk omdat we in deze hoek al veel hebben gezien en daardoor ook weer terug de hitte in moesten. De bergen langer in was ook geen optie want het is erg heavy om steeds op 4000 a 5000 meter hoogte te verblijven. Dan komen we nog steeds niet tot rust.
Ons gevoel zei ook al de hele tijd we hebben zin om te relaxen, strand duiken.
Dus de lonely planet erbij gepakt en gekeken naar de buurlanden van India wat mogelijkheden waren. Hup kleren weer aan en om de hoek naar het internetcafe gelopen om te kijken hoe duur de vliegtickets waren.
En jawel een spotgoedkoop vliegticket voor de volgende avond al gevonden naar Bangkok en de retour vlucht sluit ook weer precies aan op onze vlucht van Delhi naar huis.
Dus hebben we dat ticket maar geboekt.
De volgende dag dus nog een dag in Delhi. We hadden voor onze laatste dag in India al een hostel geboekt en kregen nu in plaats van die datum deze dag de kamer. Een jongen die daar werkte wilde onze vlucht naar Kasjmir wel cancelen en hij zei je hebt kans dat je nog geld terug krijgt?! Tja 2 uur van te voren dat je vlucht eigenlijk gaat en dan nog geld terug krijgen?? Maar ja dit is India dus alles is mogelijk. Dus na een paar telefoontjes die hij deed kregen we inderdaad ruim 1 ticket terug!!!!!!!!!
India is en blijft een super gaaf land maar wij hadden voor nu de behoefte aan iets anders meer relaxed en we konden al die geuren, temperaturen en claimende Indiers nu niet zo goed aan. Misschien lag het aan de hitte daar?

Gisteren ochtend kwamen we aan in Bangkok. We zijn meteen naar het busstation gegaan en met de bus naar Cha-am waar we nu zitten. Een strandplaats waar vooral Thaise mensen zelf op vakantie gaan, is erg grappig om te zien. Thaien op een paard op het strand!?
Hier hebben we vooral lekker uitgeslapen, onze was gedaan en op het strand gelegen.
We gaan morgen vroeg met de bus en boot naar eiland Koh Tao om te gaan duiken!!! Hebben bij een duikschool een opfriscursus geboekt en gaan daarna weer funduiken!
De komende weken gaan we verder in het zuiden van Thailand eiland hoppen en duiken.

Veel liefs van John en Maartje

Oh, Twan B: heb je nog tips voor Koh Phi Phi?? Ik weet nog dat je het daar altijd over had in de nachtdienst!

• 24 Juli 2009 - 11:06

Carin:

Hey luitjes van het relaxte leven!

Leuk dat jullie nu lekker in Thailand zitten en lekker gaan genieten. Heerlijk weg uit dat stink India. Leek me ook veelste warm. Jammer dat je net niet reageerde, ik wilde eigenlijk net de computer afsluiten toen ik jou in eens online zag.
    Even een paar nieuwtjes: Esmee is zo goed als zindelijk! Dus dat gaat onwijs goed. Zelfs 's nachts roept ze me als ze moet plassen.
    Vanmiddag komt de fotograaf langs om het fotoboek te komen brengen, want die is klaar! Echt super spannend, ben erg nieuwsgierig.
    En dan dat stoppen met roken! Soms lukt het me niet om er vanaf te blijven. Ik heb ondertussen al een paar haaltjes genomen en 3 hele sigaretten toen ik een biertje had gedronken. Al met al vind ik het erg moeilijk ondanks ik me heb laten laseren. Maar ik blijf het proberen. Ik wil er echt vanaf, maar vind het ook wel weer erg lekker nu! Maar ik moet het echt nu niet gaan opgeven. Af en toe een dipje moet toch kunnen? Of niet?
    Nou heel veel plezier met het eiland-hoppen, duiken en zonnen.

Liefs van Carin
    xx

• 24 Juli 2009 - 11:08

Babette:

Wat heerlijk! Wat een avontuur maar weer. Krijg weer helemaal zin om te reizen. Veel plezier en blijf vooral schrijven ;-)
    Lekker afleidend zo in de komkommertijd. Dikke kus Babette

• 24 Juli 2009 - 11:09

Noes En Chiel:

Ha ha, thailand! Wat een grap! Moet eerlijk toegeven dat we wel een beetje meedelijden met jullie hadden omdat jullie in die bloedhitte zaten! Qua mentaliteit kan Thailand natuurlijk niet aan India tippen, maar of even bij te tanken, lekker te eten en te duiken is dit een fantastische keuzen. Mochten jullie nog tips nodig hebben mbt Koh Pangan, let us no. PS Ga niet mee op een tourtje! Er is geen onbekend flower festival en jullie hoeven niet nu meteen te beslissen of bij een kleermaker te kijken! O ja, verbrand niet je kuit aan de uitlaat van een scooter! X ons

• 24 Juli 2009 - 11:32

Ivo & Lein:

Hey Maartje, het is erg leuk om jullie verhalen te lezen en zo te zien hebben jullie te maken gekregen met het improviseren van de beste mogelijkheden. Nou, Thailand is volgens mij een super goede optie om jullie reis te vervolgen en ff lkkr te relaxen. Wij hebben namelijk met een stelletje in Aussie gesproken die daar ook zijn geweest en ze zeiden dat Thailand echt helemaal geweldig is. Wij willen jullie heelveel plezier wensen en zijn benieuwd naar de foto's en films.

Groetjessss Lein en Ivo

• 24 Juli 2009 - 11:41

Henny, Roel En Paul.:

Gezocht een Thaise schandknaap die hier op het werk hand en span diensten kan verrichten.
    Dit mede namens Paul en Roel vanwege de gesloten deur die steeds even open moet, veel in en uit geloop vandaag!
    We krijgen er het heen en weer van!
    Rust lekker uit!

• 24 Juli 2009 - 12:36

Annemiek:

geweldig dat jullie zo flex zijn en alles gewoon omgooien. Ttthailand is natuurlijk ook super relaxed en kunnen jullie heerlijk uitrusten.

Liefs Annemiek

• 24 Juli 2009 - 12:42

Vera, Juan En Anne:

Hallo,

Nou dat vind ik nog eens een goede beslissing!!! Weg van die warmte en stank en hello thailand. Nu ben ik wel jaloers want er is niks zo lekker als Thais eten!!! Hier dan mijn allerlaatste verslagje;
    Gisteren met Marita naar buiten geweest en het was heerlijk. Ze had rustig aangedaan voor haar doen, maar het was dan ook erg nat in de bossen. Veel plassen, en erg modderig maar het was leuk. 19 en 20 september moet je vrij houden want dan doen we mee aan een spring en dressuur wedstrijd en we moeten gaan playbacken. Annemiek en ik gaan springen en jij en Jaqueline gaan dressuren. Wij gaan volgende week vrijdag op vakantie. Ik heb nog totaal geen zin maar dat komt mischien nog wel. Ik wens jullie nog een heerlijke tijd daar in Thailand. Kijk maar vast of het daar iets voor ons is want ik volgend jaar absoluut niet weer naar Italie.

Heel veel groetjes en tot snel.
    Vera,Juan en Anne

• 24 Juli 2009 - 15:11

G&M&J:

Sawadee!
    Wie had dat nu ooit gedacht?? Thailand i.p.v. India!? Jullie bekijken wel een heel ander deel dan dat wij gedaan hebben, maar als jullie het zo naar jullie zin hebben daar als wij, dan komt dat helemaal goed.
    Geniet ervan!

P.s. hebben jullie de overheerlijke mixed fruitshake al op?

• 25 Juli 2009 - 10:10

Imke:

Hey Sister en John natuurlijk!

Wat fijn dat jullie nu lekker gaan relaxen! Volgens mij was het idd best afzien aar in dat hete India. Ik kan ook wel weer een vakantie gebruiken, tis zo druk op het werk! Ik ben benieuwd naar de foto's van Thailand, en hoe jullie het daar vinden. Maar dat komt zo te horen helemaal goed!

Dikke x Im

• 26 Juli 2009 - 07:28

Marcel&petra:

Hee duikers ;-)

Mocht je tijd en zin hebben kijk dan eens naar de similan eilanden naar onze mening de beste duiklocatie van Thailand.

groetjes Marcel en Petra

• 26 Juli 2009 - 10:24

Twan B:

Haha, zat net op jullie Hyves te kijken en mailde al of ik nog tips voor Zuid-Thailand moest geven.
    Ik zal v'vond thuis wat dingen opschrijven voor jullie en mailen.
    Goed gedaan hoor. Koh Tao is erg mooi, kijk wel uit met boot terug naar Chumphon bij slecht weer (niet altijd betrouwbaar..)
    Groetjes Twan

• 26 Juli 2009 - 13:13

Mama En Ad:

Hallo lieverds,

Volgens mij hebben jullie een hele goeie keuze gemaakt! In zo'n hitte kun je bijna niets meer.
    Thailand schijnt echt bijzonder mooi te zijn en van wat wij gehoord hebben, ook de mensen zijn erg aardig!
    Nou, ga inderdaad maar eens lekker relaxen en genieten. Nog heel veel plezier saampjes!
    Liefs,
    Mama en Ad

• 26 Juli 2009 - 18:59

Twan B:

Hoi samen,
    As promised doc. gemaakt mbt Thailand. Krijg hem niet via Hyves of deze site als bijlage verstuurd dus probeer hem hieronder te plakken.
    Lukt dit niet mail dan ff jullie mail adres. Mijne is tbone1@chello.nl.
    Is ook makkelijker om te printen.
    Komt ie (geplakt):

Hoi Maartje en John,

Jullie zitten nu op Ko Tao en reizen in omgekeerde volgorde dan wij deden (wij kwamen vanuit Maleisie en zo stillekes via via naar Bangkok). Let wel; wij deden deze reis voor de Tsunami in 2002, dus weet niet hoe eilanden of verblijven er nu voor staan!

Wij vonden Ko Tao ook erg leuk, zaten 2 nachten in Corel View en daarna relaxed in Sai Tong (met die grote schommel tussen de palmbomen). Alleen met boot bereikbaar, kan wel via jungle zoals wij hebben gedaan met rugzakken maar is sterk af te raden bij 32 graden!!!

Na Tao is Ko Phag Nan leuk, Leuke stek is Great Hotel. Die lui daar zijn wel vaak stoned maar dat is volgens mij het halve eiland. Leuk om daar brommer te huren (6 E/dag). Vanuit Great hotel erg mooie zonsondergangen en relaxte sfeer, hutje vragen aan het strand!

Dan via Surat Tani met minivan (600 Bath) naar andere kant van Thailand (westen) ri. Phuket.

Wat erg mooi is is vanuit Ao Nang, niet ver van Phuket (rustig stekkie waar men veel aan klimmen doet op die mega kalksteen rotsen) met bootje naar Ko phi phi Don (en phi-phi Leh {the Beach}). Pagina 720 Lonely Planet. Op phi-phi Don 1 verblijf zuidwaarts voor Hat Rinti (eigenaresse heet Porn). Erg mooi op bergje, goedkope huisjes, privéstrand en afgelegen. Daar kun je voor een dag met bijv. leuke andere reizigers voor 1 dag een longtailboot huren compleet met zoon van familie voor ongeveer 20 E/dag, gedeeld door aantal passagiers. Met hem ga je dan naar Phi phi Leh (the Beach). Relaxen, erg mooi, snorkelen enz.

In Phuket zelf schijnt ook mooi te zijn echter wel toeristischer, wij hebben dat vermeden.

Tussen Bangkok en eilanden in zuiden is het “echte Thailand” zoals Prachuap Khiri Khan, wel aardig als je langere tijd (zoals wij) hebt. In Bangkok bezoek brengen aan wereldmarkt! Al je “ouwe” kleren weggooien en daar alles nieuw kopen, voor erg weinig. (Nep)merkkleding en vanalles en nog wat daaro.

Wij hebben vooral budget gereisd (Austr., Nieuw-Zeeland, Azië). Accommodatie is overal erg goedkoop in vergelijking tot hier. Eten heerlijk. Mensen vriendelijk. Geweldig!

Reizen met bus of trein is kei makkelijk en kost niks. Wel altijd trui meenemen in bus want soms staat airco zo koud dat het lijkt alsof je in Noorwegen rondrijdt.

Wijzelf hadden bijna niets gepland waar we heen zouden gaan alleen een grove lijn. Vragen aan reizigers levert vaak de mooiste plaatsen op!!

Niet naar Pattaya en die kanten gaan (sexindustrie voor ouwe mennekes!)….

Het ga jullie goed, geniet veel van de vrijheid, lekkere eten en relaxed gevoel. Is goud waard zo’n reis of willen jullie ruilen, wij daaro eilandhoppen en jullie naar Landal Hoog Vaals…..hahaha

Heel erg veel plezier, groetjes Linda en Twan

26 juli 2009

• 26 Juli 2009 - 21:07

Patrick En Lisette:

Ha John en Maartje,

Wat een belevenis om zo maar te switchen. Maar ja daar draaien jullie je hand niet voor om. Je kunt ook niets doen als het zo warm is, lijkt me. Maar wat gaat de tijd toch snel zeg, wij gaan ook as. vrijdag alweer op vakantie dus we zien elkaar weer na onze vakantie. Laura had iemand gesproken die ook op dezelfde camping heeft gezeten en die zeiden dat het er erg leuk is. Het is er nu 35 graden. We missen jullie wel hoor. Heel veel plezier in Thailand en rust maar lekker uit. Veel duikplezier.
    Dikke kus en knuffels van de buurtjes

• 29 Juli 2009 - 14:35

Johan En Evelien:

Hoi

Sorry voor de late reactie. Goede keus van jullie om naar Thailand te gaan, dat is toch niet te doen die hitte in India?
    Hier alles goed, ik hoorde vandaag het nieuws over Louis, wat ontzettend zielig he?

Wij hebben een leuk nieuwtje, Johan en ik gaan 8 september geregistreerd partnerschappen. Dat is een soort trouwen (heeft dezelfde voorwaarden) maar heet niet zo. Johan heeft niets met trouwen. We houden 's avonds een feestje met bbq en hebben ringen en ik ga groenendaal-maas heten.
    Leuk he, de uitnodiging ligt bij jullie op de mat. Nou heel veel plezier nog daar, lekker genieten.

Doei Johan en Evelien

• 29 Juli 2009 - 18:11

Twan Leenen:

Hoi reizigers,

Wat een hitte, ik zou helemaal smelten. Ik wens jullie nog veel plezier toe.
    Tot binnenkort, nou ja binnenkort, dat zal nog wel even duren.

Gr. Twan.

• 30 Juli 2009 - 13:41

Jacqueline En Niels:

Hoi maartje en john,

Goh ik moest wel effe lachen met jullie het ene moment krijg ik nog medelijden met jullie daar in india en het andere moment ben ik stik jaloers ! Wel lachen zeg dat jullie dit weer gedaan hebben...
    Doe maar lekker duiken echt kei gaaf daar ben wel benieuwd na die tsunami of er veel kapot is gegaan onder water ik heb gehoord van wel maar ja het zal nog wel echt de moeite waard zijn.
    Goed uitkijken en geniet er maar lekker van !
    Weet je al wie we moeten playbacken ?

Groetjes,
    jacqueline

• 30 Juli 2009 - 16:46

Luc& Astrid:

Ha vakantiegangers,

Goh wat hebben jullie het slecht!! Wel lekker spontaan om zo ineens te besluiten om naar thailand te gaan mar zo te lezen is het daar beter toeven! Nou hier ist gewoon nl en heel veel werken, na het lezen van jullie verhaal ben ik ook erg toe aan vakantie, maar helaas nog een week geduld hebben!!
    veel plezier daar en rust maar goed uit!
    Liefs Luc en Astrid

• 31 Juli 2009 - 21:35

Frank:

He daar weer!!!
    Tjonge man lekker hoor. Beetje warm maar een goede keus gemaakt om ff lekker uit te rusten en een beetje bij te komen.
    Zeg, ik zat net nog even door jullie foto's te bladeren, maar dacht bijna zeker mijn fiets te hebben zien staan, stond daar al ff volgens mij.

Grtz Frank
    Geniet er van