Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

23 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo mensen,

Snel he weer een berichtje van ons maar we hebben ook al weer veel meegemaakt.
Eerst wat info over nieuw zeeland in het algemeen. Er lopen veel Maori's rond, en die zijn erg grooooot, met name in de breedte.
Nu is het take away voedsel hier dan ook goedkoper als dat je boodschappen gaat doen Dus ook wij koken erg weinig, soms wat bbq of iets makkelijks. De campings bevallen erg goed, zijn nog beter dan in europa. We zitten dus nu op een camping zo'n 20 meter van ons mobile home te internetten en het is nu 20.00 uur en nog streeds 20 graden. Hier helpt factor 30 nog niet ben vandaag verbrand.
Afgelopen zaterdag hebben we het rustig aan gedaan even bijkomen van Big Day Out. Hadden een mooie camping in de bossen en hebben wat gerelaxed. De dag erna zijn we de Pinnacle track gaan lopen in Coromandel Forest. Een track van 7 uur lopen maar wij hebben er in totaal 5 1/2 uur over gedaan, misschien was het daarom zo zwaar!
Op de top daar moest je het laatste stuk klimmen maar het waaide daar zo hard dat je af en toe bijna van die berg werd geblazen, was wel even eng. Maar goed een super mooi uitzicht was het resultaat.
Na de track met blaren en zere voeten zijn we doorgereden naar Coromendel town, waar we heerlijk hebben gegeten in een restaurant.
Gisteren zijn we via de oostkust van Coromandel langs Cathedral Cove (super mooi strand met rotsen en grotten) en Hahei beach en Hot water beach naar beneden gereden tot aan Waihihi beach. In Hot water beach kon je je eigen termaal badje graven op het strand.
Dus wij een schep gehuurd en (John) scheppen ons badje net als 50 andere mensen. Was wel een erg grappig gezicht.
Vandaag in en rond Rotorua geweest wat bekend staat om zijn vulkaanlandschap, warm water bronnen en spuitende geissers. Dit was echt heel mooi om te zien. Alleen jammer van de lucht die hier hangt het stinkt hier namelijk naar rotte eieren.
Morgen richting lake Taupo rijden. Zo weer genoeg getypt, gaan een biertje drinken bij ons campertje.
De foto's komen de volgende keer (de computer staat hier in een kastje die opslot is, kunnen er dus niet bij).

See you!!!

• 23 Januari 2007 - 09:18

Twan B:

Wauw, mooi zeg, en herkenbaar..
    Forelvissen op lake Taupo is een tip, kei grote vis daaro en lekker.
    Groente Twan B.

• 23 Januari 2007 - 16:31

Paul Van Der Meer:

He hallo John en Maartje,
    Leuk om jullie verhalen te volgen! ben wel een beetje jaloers op jullie, zit ik hier en kan weer de ruiten van mijn auto krabben. Nog veel plezier!
    Liefs en groetjes,
    Paul

• 23 Januari 2007 - 17:36

Elaine En Maarten:

En hier vriest het!! Fijn om te horen hè, als je daar lekker in het zonnetje zit te genieten. Pff..mooi om de verhalen te horen, haalt weer herrinneringen op! Lake Taupo is idd erg leuk! Veel plezier

Kuzzies Maarten en Elaine

• 23 Januari 2007 - 18:16

Mama En Ad:

Hoi reizigers,
    Het is eindelijk een beetje aan het winteren; vannacht 5 graden vorst; voor komende nacht tot -7 en later in de week tot -9!!! Maar niet denken dat het echt wat wordt met die winter; zaterdag wordt het alweer warmer tot 6+.
    De vloer komen ze nu donderdag en vrijdag leggen; het kan onderhand wel; ik hou jullie op de hoogte!
    Wij zijn wer heel benieuwd naar jullie foto's!!!
    Echt fijn om jullie zo te zien!
    Verder weer veel plezier en trekgenot(?!).
    Groetjes,
    Mama en Ad

• 23 Januari 2007 - 20:59

Lianne:

BIERTJE!???!!..bij de camper, dat klinkt wel relaxed! en ik maar werken,maar ach Maartje, je weet niet wat je nu allemaal mist(niet veel)en qua temp. scheelt het ook maar zo'n 30 graden met hier..trouwens lache dat landschap van de teletubbies, Peet herkende het meteen!Volg jullie... Nog veel plezier! liefs Lianne

• 25 Januari 2007 - 22:12

Lisette:

Wat een weertje en een belevenissen, te gek. Het klinkt allemaal weer even goed. Hier gaat ook alles goed, alleen het weer is een stuk minder zoals je al gehoord hebt. Nou veel plezier nog. Dikke kus van Mike, Nick, Patrick en Lisette