Singalila Ridge Trekking - Reisverslag uit Darjeeling, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Singalila Ridge Trekking - Reisverslag uit Darjeeling, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Singalila Ridge Trekking

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

16 Oktober 2011 | India, Darjeeling

Hallo allemaal,

Na 15 uur met de trein vanuit Varanasi, en daarna nog 4 uur hobbelen in een jeep kwamen we aan in de bergen in het plaatsje Darjeeling. Bekend van de lekkere darjeeling thee. Hier vindt je dan ook allemaal in engelse stijl gebouwde huisjes waar je high tea kunt drinken met lekkere taartjes! Hier hebben we de eerst dag onze trekking geregeld en hebben we rondom het stadje een mooie tibetaanse monastry bezocht. We waren de enige daar en een monnik heeft voor ons het klooster opengemaakt en ons rondgeleid. Dit was erg interessant. Daarna wees hij ons de weg door allemaal smalle straatjes naar een tibetaans vluchtelinge kamp. Hier leven veel Tibetanen bij elkaar en doen ze nog aan veel oude ambachten.

Omdat Darjeeling ook een vakantie oord is voor de Indiase mensen zelf, kon je je bij een plein verkleden in Nepalese traditionele kleding. Een soort Volendam. Dus nadat John Maartje had overgehaald hebben we dit dus gedaan tot grote hilariteit van de Indiase mensen, we werden een heuze atractie en zijn nog nooit zoveel gefotografeerd hahaha!
Darjeeling ligt op 2000 m hoogte en het is hier dus een stuk koeler, voor de Indiase mensen reden om bij 10 graden oorwarmers, een muts en handschoenen aan te doen, erg grappig!

Om 8 uur de volgende dag werden we opgehaald door onze gids Milan voor de 5 daagse trekking door het Singalila national park. Met helder weer heb je zicht op de Mount Everest en de Khangchendzonga (8475 m) de 3de hoogste berg van de wereld. Onderweg sliepen we en aten we bij mensen thuis en in kleine theehuisjes. De trekking gaat steeds over de grens met Nepal en we moesten dan ook vaak langs militaire checkpoints. Het was echt super mooi en afwisselende natuur van grasland, tot bamboo bossen en op 3600 m uitzicht over de hoogste toppen van de wereld. Iedere ochtend werden we gewekt door Milan om 5 uur voor de zonsopgang, en we hebben veel geluk gehad met het heldere weer. Tijdens de trekking kwamen we een paar keer een stelletje tegen waar we veel mee hebben opgetrokken. Hij kwam uit India en zij uit Maleisie (Mez en Liza), ze wonen in Kuala Lumpur.
De mensen waar we tijdens de trekking sliepen en aten waar zo bijzonder gastvrij en lief. Ze maken op primitieve vuurtjes lekker eten, en we kregen zelfs zoms een kruik mee naar bed!
Het was soms wel afzien met de kou en het niet kunnen douchen, en de kleren die niet kunnen drogen omdat het zo vochtig is.

We waren gisteren dan ook erg blij toen we weer terug waren in Darjeeling en na 5 dagen weer konden douechen! Gisteren avond hebben we nog met Mez en Liza afgesproken om uiteten te gaan. Heerlijk thais gegeten en omdat alles hier om 21 uur al dicht gaat in het donker buiten bij een picknick tafel met schemerlicht zitten kaarten, het spelletje uit Nepal wat we daar tijdens de trekking ooit hebben geleerd. Er werd zelfs nog wat vuurwerk afgestoken verderop. Alleen na een uur werd het echt te koud en zijn we nog bij ons hotel verder gegaan.

Straks hebben we de laatste lange reis in India voor de boeg, eerst weer 4 uur hobbelen met de jeep, dan vanavond 10 uur met de nachttrein en daarna nog 4 uur met een bus voordat we eindelijk aankomen in Shillong in Megalaya, nog verder oost India in waar nog maar weinig toeriame is, dus we zijn benieuwd!

We gaan de foto's nu proberen op te loaden.

Liefs John en Maartje

• 16 Oktober 2011 - 06:23

Gieke:

Jeetje, weer zo'n mooi verhaal! Aan de foto/gezichten te zien hadden jullie het best koud in de bergen. Wat had ik graag de bergtocht willen meemaken, heerlijk hiken!
    Enne....schaf zo'n klederdrachtje maar aan voor thuis, want het staat jullie beeldig!
    xx

• 16 Oktober 2011 - 07:02

Mirjam:

hahahaha, wat een leuke eerste foto! staat jullie goed!
    fijne weken nog en tot snel!
    groetjes mirjam

• 16 Oktober 2011 - 07:11

Sarah:

wat een prachtige foto's. Ben jaloers
    xxjes sarah

• 16 Oktober 2011 - 08:08

Mariska:

Super man... jullie zien er schattig uit !!!! Hahahaha.. Kan me voorstellen dat er veel foto's genomen zijn van jullie. Volgens mij hebben jullie het weer prima naar jullie zin, ik had ook niet anders verwacht. Geniet er nog maar even van...dikke kus van ons 4-en..

• 16 Oktober 2011 - 09:57

Carel:

Weer een super verslag van een avontuur en erg mooie foto´s. Veel succes verder.

• 16 Oktober 2011 - 11:10

De Buurtjes:

leuke jurk john,staat je goed.
    lijkt erg koud op de bergen,maar wel mooi.
    leuk dat jullie het zo naar je zin hebt,we missen jullie wel, het is best stil in de straat. tot zondag.
    groetjes patrick,lisette,mike en nick.

• 16 Oktober 2011 - 15:33

Henny:

leuk boney m kostuum!

• 16 Oktober 2011 - 15:39

Papa En Mary:

Staat jullie goed die Volendamse kleding! We zien wel op de foto's dat jullie het weer goed naar jullie zin hebben. Geniet er nog van en tot gauw weer.

XX Papa en Mary

• 16 Oktober 2011 - 15:51

Carin:

Jeetje wat maken jullie weer een onwijs gave dingen mee...
    Goed verhaal en mooie foto's!
    En die klederdracht staat jullie fantastisch!!! Hahahahaha!!
    Geniet er nog maar ff van...

Liefs van Carin & Esmee xxx

• 16 Oktober 2011 - 16:54

Mama En Ad:

Hallo lieverds,

Geweldig mooie foto's!!!
    En we hebben ook erg genoten van jullie reisverslag. Het is steeds een cadeautje om zoiets te lezen en te zien.
    Nog heel veel plezier saampjes en tot over een ruime week.

Liefs,
    mama en Ad

• 16 Oktober 2011 - 18:25

Imke:

Hey hallo,

Weer een mooi verhaal en mooie foto's! Leuk om te lezen dat jullie weer veel leuke dingen hebben meegemaakt. Succes met de reis naar de laatste bestemming en ik kijk er naar uit om de volgende avonturen te lezen!

X Imke

• 17 Oktober 2011 - 11:16

Machiel:

Heey wereldreizigers!! Wat weer een onwijs mooie verhalen en foto's!!! Gave trekking! en nu op naar een toeristloosgebied.....

Zo te zien hebben jullie je outfit voor Carnaval al compleet.....;-)

Geniet er maar lekker van!
    Groet Machiel

• 17 Oktober 2011 - 19:44

Ludo&Katja:

Ja ja de Efteling komen jullie zo niet meer uit knap dat jullie zo veel reizen in trein en jeep om zo veel te zien wij hadden dat niet volgehouden wel mooie plaatjes van bijzondere plekken/plaatsen zie jullie snel dikke kus Ludo.

• 25 Oktober 2011 - 09:07

Mama: