Living Root Bridges - Reisverslag uit Guwāhāti, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu Living Root Bridges - Reisverslag uit Guwāhāti, India van John en Maartje Willems - WaarBenJij.nu

Living Root Bridges

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg John en Maartje

21 Oktober 2011 | India, Guwāhāti

Hallo allemaal,

Hier ons laatste reisverslag alweer.
Na een lange reis vanuit Darjeeling kwamen we aan in de stad Shillong in de staat Megalaya bij de grens van Bangladesh.
Hier waren we total los van de reis en hadden we na lang zoeken een hotel gevonden boven de domino's pizza! Dus die avond pizza gegeten in ons bed, en vroeg gaan slapen.

De volgende dag gingen we naar de plaats Cherrapunjee. Dit is officieel de meest natste plaats op de wereld.
Hier valt per jaar gemiddeld zo'n 12 meter regen!
Tja jullie zullen wel denken waar ga je naar toe, maar we hebben de hele week droog en mooi weer gehad op een klein buitje na. Blijkbaar valt de meeste regen daar in de maanden juni, juli en augustus.
We hadden voor 4 dagen gereserveerd bij een ecolodge vlakbij Cherrapunjee van waaruit we de super mooie natuur konden bekijken. De plaats waar we sliepen was echt super gaaf! Vanuit onze kamer hadden we zicht op de laaglanden van Bangladesh, en wij zaten hoog op een plateau in de bergen / jungle.

In de omgeving woont de Khasi stam, echt super vriendelijke verlegen mensen die erg klein zijn en qua uiterlijk meer op de Thaien lijken dan de Indiase mensen. De meeste khasi mensen zijn katholiek. Het lijkt wel of we binnen India een hele andere wereld in zijn gestapt, de omgeving lijkt wat op nieuw zeeland. Weinig straathonden hier want ze eten hier hond, volgens onze gids hmmmmm!

De grootste reden om helemaal hier naar toe te reizen was om de living root bridges te zien. Dit is duizenden jaren geleden gemaakt door de Khasi stam en zijn natuurlijke bruggen gemaakt van de wortels van rubberbomen. De bruggen zijn gemaakt om bij overstromingen nog steeds naar de overkant te kunnen. Ze hebben hierom zelfs een double decker brug gebouwd. Het koste dan wel wat moeite om ze te zien. Steil in de jungle 2500 trappen naar beneden en weer 2500 trappen omhoog. We waren helemaal drijfnat van het zweet. Maar het mooie is dat als je aankomt bij de double decker living root bridge is dat er helemaal niemand is! Geen tourist te bekennen hier, en al helemaal geen blanken hebben we de afgelopen week gezien. We hadden ons prive zwembad bij de living root bridge en hebben daar onze packed lunch opgegeten. Het was echt een paradijs daar!!!! Een van de mooiste natuur wonderen die we ooit gezien hebben!
Iedere avond terug bij de lodge hadden we een kampvuur en heerlijk eten. We zijn de laatste week hier helemaal tot rust gekomen.

Morgen nog 3 vluchten terug naar huis voor de boeg en dan zijn we zondag weer in NL.
De foto's gaan we nu weer plaatsen!

Bedankt allemaal voor jullie reactie, is echt altijd leuk om te lezen!!
Tot snel,

Liefs xx John en Maartje

• 21 Oktober 2011 - 11:47

Claudia:

Heej Maartje leuk om je verslag te lezen.... ben erg jaloers want ik krijg van zulke blogs altijd weer de reiskriebels.... Reizen is het allerleukste wat er bestaat ! We zijn zelf net voor de verandering eens dichtbij geweest naar Toscane! Nou ik moet zeggen zeer de moeite waard. Een keer geen vermoeidende vlucht geen jetlag en geen tijdsverschil en niet ziek van het eten.. haha. Heerlijk!! Geniet en goeie reis terug! XX uit het zonnige Valkenswaard

• 21 Oktober 2011 - 11:47

Annemiek:

Weer een schitterende reis gehad. Wat gaat de tijd toch snel, Een hele fijne en veilige reis terug naar huis.

Groetjes Annemiek en Raymond

• 21 Oktober 2011 - 15:26

Roel:

Sgon foto's ik word er jaloers van! Veel plezier nog! x Roel

• 21 Oktober 2011 - 15:42

Anne:

Wow prachtige foto's. Jullie hebben weer mooie plekjes in India leren kennen.
    Geniet er nog even van en ook ik wens jullie een hele goede en rustige terug reis.
    Anne

• 21 Oktober 2011 - 16:35

Mama En Ad:

Echt supergaaf die wortelbrug, en dan dat privézwembad van jullie er nog bij, nou dat moet inderdaad zoiets als het ultieme paradijsgevoel zijn geweest!
    Een hele goeie terugreis en tot snel!

Liefs,mama en Ad

• 21 Oktober 2011 - 17:19

Henny:

zonnige groet uit andalucía/ españa!

• 21 Oktober 2011 - 17:22

Anne En Bas:

Zo te lezen hebben jullie een prachtige reis gemaakt! Gave foto's van die brug zeg!
    Hoop dat je een fijne vlucht terug hebt. Tot snel.

• 21 Oktober 2011 - 17:54

Machiel:

Hele leuke verhalen en foto's weer! Volgens mij een geslaagde reis! Goeie reis terug en tot snel!! Grtzz Chiel

• 21 Oktober 2011 - 17:59

Twan:

Hoi John en Maartje,
    Bedankt alvast dat ik ook op jullie mail lijst sta. Wat een cultuur, wat een mooie fotos en verhalen, geweldig.
    Welkom thuis morgen, weer een mooi avontuur geweest. Dat neemt niemand je meer af! Tof.
    Groetjes Twan

• 21 Oktober 2011 - 18:39

Mirjam:

wederom een erg boeiend reisverslag!
    goede reig terug en tot snel!
    groetjes mirjam

• 21 Oktober 2011 - 19:30

Sander Van Asten:

Hello guys!! ziet er allemaal weer super uit!!Nog veel plezier!!
    Kirsten moet nog 2 weken voordat onze derde dochter er uit plopt!
    Dikke kus van ons uit Auckland!!
    Be safe!!

• 22 Oktober 2011 - 05:46

Gieke:

Wauw! Wat een mooie natuur! Lijkt me heerlijk om daar te hiken!
    Een hele goede reis terug toegewenst en tot snel!

xx van ons!

• 22 Oktober 2011 - 07:09

De Buurtjes:

Wat een reis hebben jullie weer gehad. mooie foto,s. We zijn benieuwd naar de rest en alle verhalen. We zijn erg blij dat jullie weer naar huis komen. Een hele goeie reis en tot zondag. Dikke kus van ons allemaal

• 25 Oktober 2011 - 05:20

Gerrit-Jan:

Super mooie foto's weer, jullie komen echt op hele bijzondere plaatsen. Wat is dat voor een beest met de schilden? Wij zijn vorige week naar Dierenpark Amersfoort geweest, ook heel mooi. ;-)

• 27 Oktober 2011 - 12:00

Dinusha:

Wat een avonturen weer... Welkom thuis en tot snel! kus